مورگان اورتگاس: از موجودی بنیادهای معاف از مالیات برای مقابله با کرونا در ایران استفاده کنید

واکنش مشاور وزارت امور خارجه آمریکا به اتهام همکاری با «جن‌ها» علیه ایران

مورگان اورتگس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا-Angerer / AFP

یک روز پس از آنکه آیت‌الله خامنه‌ای آمریکا را به تولید ویروس کرونا متهم کرد، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری ادعای تئوری توطئه را ۱۰۰ درصد غلط، غیرمسئولانه و مضر توصیف و گفت به اصطلاح رهبر عالی اگر رهبر واقعی بود، باید میلیاردها دلار پول موجود در صندوق مالی معاف از مالیات خود را برای مقابله با شیوع کرونا به مردم ایران بازگرداند.

رهبر جمهوری اسلامی با طرح این ادعا که ممکن است ویروس را آمریکا ساخته باشد، گفت جمهوری اسلامی به همین دلیل پیشنهاد کمک و یاری‌رسانی واشینگتن در مقابله با کرونا را نمی‌پذیرد. آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرد، شاید داروها ویروس را در ایران ماندگار کنند، یا آمریکا کسی را برای اطمینان از ثمربخشی ویروس به ایران بفرستد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خامنه‌ای در بخش دیگری از اظهارات خود به مناسبت مبعث به دشمنان جنی و انسی ایران اشاره کرد و گفت:«نباید هم تعجب کنیم از دشمنی‌ها، خب ما دشمن زیاد داریم، عرض کردم.» او سپس با اشاره به آیه‌ای در قرآن گفت: «هم دشمنان جنی و هم دشمنان انسی وجود دارند و این‌ها به هم کمک می‌کنند. سیستم اطلاعاتی خیلی از کشورها علیه ما با همدیگر همکاری می‌کنند.»

لن خودوروسکی، یکی از مشاوران عالی رتبه وزارت امور خارجه آمریکا نیز به این اظهارات رهبر جمهوری اسلامی واکنش نشان داد. او در توییتر با مورد اشاره قرار دادن حساب کاربری آیت‌الله خامنه‌ای نوشت :«ایالات‌متحده قاطعانه هرگونه همکاری با جن‌ها برای مقابله با فعالیت‌های ایران را تکذیب می‌کند.»

بیشتر از