رهبر جمهوری اسلامی: آمریکا متهم به تولید کرونا است

«کمک دارویی آمریکا را نمی‌پذیریم، ممکن است ویروس را ماندگار کند»

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی به مناسبت سال نو و عید مبعث دلیل عدم پذیرش کمک‌های بشردوستانه آمریکا را افشا کرد. آیت‌الله خامنه‌ای گفت: «آمریکایی‌ها چند بار گفته‌اند حاضرند کمک دارویی به ایران کنند و گفته‌اند که فقط شما از ما بخواهید. این از حرف‌های عیجب است. شما متهم هستید که خودتان این ویروس را ایجاد کرده‌اید.» او که قبلا اتهام حمله بیولوژیک با «ویروس منحوس» را علیه ایالات‌متحده مطرح کرده بود در ادامه در توضیح دلیل نپذیرفتن کمک واشینگتن گفت: «ممکن است دارویی را وارد کشور کنید که این ویروس را ماندگار کند. شاید کسی را وارد ایران کنید تا اطلاعات خود را از میزان اثرگذاری این ویروس تکمیل کنید.»

روز گذشته، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران نیز به طور تلویحی دلیل خودداری از اجرای قرنطینه را دشمنان توصیف کرد. به گفته روحانی تعطیلی کار و فعالیت اقتصادی در ایران توطئه ضد انقلاب است که باید با ادامه فعالیت‌ و کار آن را خنثی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه اظهارات امروز (یکشنبه) خود، آمریکا را خبیث‌ترین دشمن انقلاب اسلامی خواند و این کشور را «وقیح»، «دروغ‌گو»، «طماع»، «ظالم»، «بی‌رحم»، «تروریست»، «شارلاتان» و «پشت سر هم انداز» توصیف کرد. خامنه‌ای راه حل مقابله با دشمن را هم صبر و استقامت عنوان کرد و مدعی شد کشور ظرفیت مقابله با چالش‌ها در هر سطحی را دارد.

مقامات آمریکا در هفته‌های اخیر بارها پیشنهاد کمک به ایران برای مقابله با شیوع کروناویروس را داده‌اند. اما تهران این پیشنهاد را «منافقانه» و «ریاکارانه» خوانده و ادعا می‌کند تنها با رفع تحریم‌ها و دستیابی به پول نقد است که می‌تواند با این بیماری مقابله کند. روحانی نیز در نامه به مردم آمریکا که کشورشان از سوی رهبر جمهوری اسلامی «شارلاتان» توصیف شده و هر هفته در نماز جمعه لعن و نفرین می‌شود، خواسته است برای لغو تحریم‌های ایران بر سر دولت آمریکا فریاد بکشند.

بیشتر از