ویروس کرونا؛ مالک لویی ویتون ضدعفونی کننده دست تولید می‌کند

قرار است این ژل به طور رایگان به مقامات بهداشتی فرانسه تحویل داده شود

کارخانجات عطر و لوازم آرایشی «اِل‌وی‌اِم‌‌اِچ» از دوشنبه تولید ژل ضدعفونی‌کننده دست را آغاز کرده است-Yann Coatsaliou/AFP

«اِل‌وی‌اِم‌‌اِچ»، شرکت مادر لویی ویتون، متعهد شده است که کارخانه‌های عطرسازی خود را وقف تولید مایع ضدعفونی دست کند تا با خطر کمبود این محصول در فرانسه به خاطر بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا، مقابله کند.

در جریان شیوع کووید۱۹، فروش مایع ضدعفونی دست به شدت افزایش یافته است.

پیش‌تر در ماه جاری میلادی، گزارش شد که فروش مایع ضدعفونی دست در ۴ هفته منتهی به ۲۳ فوریه در فروشگاه‌های بریتانیا، ۲۲۵ درصد افزایش داشت.

چند روز بعد گزارش شد که مایع ضدعفونی دست در سایت «ای‌بِی» به ۵۰ برابر قیمت فروشگاه‌ها، به فروش گذاشته شده‌ است.

یکشنبه گذشته «اِل‌وی‌اِم‌‌اِچ» بیانیه‌ای صادر کرد که حاکی از تعهد این شرکت به تولید مایع ضدعفونی دست بود و اظهار کرد که از روز دوشنبه تمام کارخانه‌های تولید عطر و لوازم آرایشی شرکت، صرف «تولید مقادیر عمده مایع ژل الکلی» می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شرکت گفت، مایع مذکور «به صورت رایگان به مقامات بهداشتی فرانسه تحویل داده خواهد شد» و «اولویت» اصلی این شرکت در همکاری با «اسیستنس پابلیک هاپیتا د پاریس، سازمان اوقافی متعلق به بیمارستان دانشگاه است.

این بیانیه نوشت: «با توجه به خطر کمبود مایع ضدعفونی دست در فرانسه، برنارد آرنولت به کارخانه‌های عطرسازی و لوازم آرایشی «اِل‌وی‌اِم‌‌اِچ» دستور داده است که برای تبدیل خطوط تولید خود برای ساخت مقادیر عمده‌ای از مایع ژل‌ الکلی آماده شوند، تا آن محصول سپس به مقامات بهداشتی فرانسه ارسال شود.»

بیانیه ادامه داد: «اِل‌وی‌اِم‌‌اِچ بنا دارد از طریق این طرح، به مصاف خطر کمبود این محصول در فرانسه برود و افراد بیشتری را از آن بهره‌مند سازد تا بتوانند در مقابله با شیوع ویروس به شیوه مناسب از خود محافظت کنند.»

«اِل‌وی‌اِم‌‌اِچ» افزود: «تا زمانی که نیاز باشد، به این تعهد خود» ادامه خواهد داد و از نزدیک با مقامات بهداشتی فرانسه همکاری خواهد کرد.

به گزارش دولت، تا یکشنبه ۱۵ مارس بیش از ۱۳۷۰ نفر در بریتانیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۵ نفر از آنان جان باخته‌اند.

در سراسر کشور بیشتر از ۴۰ هزار نفر مورد آزمایش قرار گرفته‌اند که پاسخ بیش از ۳۸ هزار نفر از آنها منفی بوده است.

هفته گذشته گزارش شد که شرکت «گلاسیر» تمام فروشگاه‌های خود را در واکنش به شیوع ویروس کرونا تعطیل کرده است.

امیلی ویس، بنیانگذار و مدیر این شرکت، گفت که گرچه آگاه هستند که این تصمیم «برخی از اهداف کوتاه مدت تجارت آنها را قربانی خواهد کرد»، اما آماده است «با پذیرفتن این آسیب به منافع شرکت، سلامت عمومی را در اولویت امور قرار دهد».

خانم ویس در پایان بیانیه خود گفت: «ما نمی‌خواهیم بیهوده وحشت ایجاد کنیم، بلکه صرفا واقع‌گرا هستیم. گرچه ممکن است که چنین تصمیمی برای شرکت‌های دیگر مناسب نباشد، اما تصمیمی است که ما با اتخاذ آن احساس می‌کنیم تاثیری مثبت خواهیم داشت.»

سازمان بهداشت جهانی به مردم توصیه می‌کند که دستان خود را مرتب و دقیق و حداقل برای ۲۰ ثانیه با آب و صابون یا مایع ضدعفونی دست، بشویند.

© The Independent

بیشتر از زندگی