ویروس کرونا؛ علی‌رغم هشدار ترامپ سواحل فلوریدا شلوغ است

شهردار میامی، گفته که فلوریدا نباید به «ظرف کشت میکروب» تبدیل شود

صدها مسافر با نادیده گرفتن درخواست رئیس‌ جمهور آمریکا برای لغو سفرهای غیرضروری به ساحل کیلرواتر فلوریدا رفتند-REUTERS/Steve Nesius

علی‌رغم توصیه مقامات و کارشناسان به رعایت فاصله در مکان‌های عمومی در دوران انتشار ویروس کرونا، مردم در تعطیلات بهاری راهی ساحل کلیرواتر در فلوریدا در آمریکا شده‌اند. 

تصاویر هوایی که تلویزیون کانال هشت فلوریدا نشان داد، در آخر هفته‌ای که دونالد ترامپ مردم آمریکا را به اجتناب از تجمع‌ بیش از ده نفر ترغیب کرد، جمعیت زیادی در کناره ساحل کلیرواتر در خیلج تمپا در فلوریدا دیده می‌شوند. 

صدها مسافر با بی‌توجهی به درخواست رئیس‌ جمهوری ترامپ برای لغو سفرهای غیرضروری و پرهیز از بارها، رستوران‌ها و غذاخوری‌های عمومی، به ساحل کلیرواتر رفتند. 

روز شنبه دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، در حساب کاربری‌اش در توییتر، مردم این کشور را به شروع «حفظ فاصله اجتماعی» ترغیب کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ساحل غربی در فلوریدا در کنار سواحل خلیج تمپا در فلوریدا، در دوران تعطیلات بهاری و همزمان با افزایش شمار موارد مبتلا به ویروس کرونا در فلوریدا، باز هستند. مسئولان بهداشت و درمان در فلوریدا روز دوشنبه گفتند، ۱۶۱ مورد ابتلا عمدتا در جنوب این ایالت شناسایی شده‌اند. 

این در حالی است که شهردارهای میامی بیچ و فورت‌لدردیل بیچ در جنوب فلوریدا، در کنفرانس‌های خبری که آخر هفته گذشته برگزار شد، اعلام کردند که هر دوی این سواحل از شنبه تا ۱۲ آوریل تعطیل خواهند بود. 

تمهیدات پیشگیرانه در فورت‌لدردیل، در حال حاضر شامل لغو هرگونه تجمع بیش از ۲۵۰ نفر می‌شود. همچنین بارها، کلوپ‌های شبانه و رستوران‌ها ساعت ده شب تعطیل می‌شوند، و این اماکن باید با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کنند. 

مسئولان شهر کلیرواتر نیز قرار است روز پنجشنبه تمهیدات مشابهی را در ممنوعیت دسترسی به ساحل کلیرواتر اعلام کنند. 

دین ترنتالیست، شهردار  فورت‌لدردیل، گفت:‌ «اگر بخواهیم مسئله را جدی بگیریم و تلاش کنیم انتشار ویروس را مهار کنیم، باید کارهای مسئولانه و عمده‌ای برای محدود کردن تجمع‌های بزرگ انجام دهیم.»

او گفت:‌ «باید هر چه در توان داریم به کار گیریم تا تجمع‌ها را به حداقل برسانیم و متاسفانه سواحل زیبای ما باید بخشی از این برنامه باشند.» 

دن گلبرت، شهردار میامی بیچ، نیز گفت که فلوریدا نباید به «ظرف کشت میکروب» ویروس تبدیل شود. او گفت: «تعطیلات بهاری تمام شد. خوشگذرانی هم تمام شد.»

© The Independent

بیشتر از جهان