کرونا در آمریکا؛ شمار مبتلایان از هزار نفر عبور کرد

دو هفته پیش رئیس جمهور آمریکا گفته بود که شمار ابتلا به کرونا صفر خواهد شد

دست‌کم ۲۴ نفر در ایالت واشنگتن و عمدتا در شهر سیاتل، بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند - Jeenah Moon / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

شمار موارد ثبت‌شده ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، روز سه‌شنبه از هزار نفر گذشت. دست‌کم ۳۱ نفر در این کشور جان باخته‌اند و گفته می‌شود که مقامات فدرال در تلاش هستند تا به انتشار این ویروس پاسخگو باشند. 

کارشناسان هشدار می‌دهند که در حال حاضر انتشار ویروس در سطح کشور اجتناب‌ناپذیر است و مسئولان ارشد بهداشت و سلامت در آمریکا گفته‌اند که شهروندان باید برای مواجهه با تاثیرات چشمگیر آن بر زندگی روزمره خود آماده شوند. 

دکتر انتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی حساسیت و بیماریها عفونی در بیانیه‌ای گفت: «می‌خواهیم کل کشور، به عنوان یک ملت، بداند که نخواهیم توانست همان‌ کارهایی را انجام دهیم که چند ماه پیش می‌کردیم. فرقی نمی‌کند که در کدام ایالت باشید، چه در ایالت‌های بدون موارد ابتلا و چه ایالت‌هایی که فقط یک مورد دیده شده است.»

کاخ سفید به فرستادن پیام‌های ضدونقیض درباره ویروس متهم شده است. منتقدان می‌گویند کاخ سفید ادعا کرد که تست‌های رایگان در اختیار همگان قرار خواهد داشت، ولی بعد از این اظهار نظر عقب‌نشینی کرده و گفت در هفته‌های آینده تست‌های کافی برای تقاضای بالا موجود نخواهد بود. 

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قبلا گفته بود که از افزایش شمار موارد ابتلا در آمریکا رضایت ندارد و حدود دو هفته پیش از ادعاهایی استقبال کرد که می‌گفتند شمار موارد ابتلا تا به زودی فروکش خواهد کرد. 

رئیس جمهور در بیانیه‌ای در تاریخ ۲۶ فوریه گفت:‌ «وقتی که ۱۵ نفر مبتلا هستند، این ۱۵ نفر ظرف چند روز به صفر می‌رسد، این عملکرد بسیار خوبی است که داشته‌ایم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

افزایش شمار ابتلا به ویروس کرونا در ایالت‌های شرق و غرب آمریکا در روز سه‌شنبه به حالت هشدار رسیده است. ۷۰ مورد از مبتلایان، به کنفرانس بیوتکنولوژی در بوستون مرتبط هستند و شمار موارد ابتلا در ده خانه سالمندان در نزدیکی شهر سیاتل در ایالت واشنگتن در غرب، در حال افزایش است. 

 برنی سندرز و جو بایدن، کاندیداهای ریاست جمهوری، گردهمایی‌های انتخاباتی خود را به دلیل نگرانی از انتشار ویروس لغو کرده‌اند و فرماندار نیویورک از اعزام گارد ملی به عملیات ضدعفونی کردن اماکن عمومی و تحویل آذوقه به یک حومه نیویورک خبر داد که به بزرگترین کانون ابتلا به ویروس در کل کشور بدل شده است. 

به گفته یک فرد آگاه، روز چهارشنبه، فرماندار ایالت واشنگتن، جی اینسلی قرار است تجمع ها و رویدادهای متعلق به بیش از ۲۵۰ نفر را در شهر بزرگ سیاتل لغو کند. این اعلام ممنوعیت شامل رویدادهای ورزشی، از جمله مسابقات بیسبال و مسابقات فوتبال سیاتل ساوندرز می‌شود. 

از آنجا که این موارد هنوز به شکل علنی ابلاغ نشده، این فرد آگاه نخواست نامش فاش شود. او گفت دستور فوق، شامل عملیات شرکت‌ها و ادارات نمی‌شود و پیش‌بینی نمی‌شود که مدارس را نیز دربرگیرد.  کانتی سنتا کلارا در کالیفرنیا، که سن خوزه و سیلیکان ولی در آنجا قرار دارند، روز دوشنبه کلیه گردهمایی‌ها با حضور بیش از هزار نفر را ممنوع اعلام کرد. 

دست‌کم ۲۴ نفر در ایالت واشنگتن و عمدتا در شهر سیاتل، بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند. ۱۹ تن از آنان به یک خانه سالمندان مرتبط هستند و مقامات در کانتی کینگ گفته‌اند که ویروس دست‌کم به ده موسسه پرستاری دیگر نیز سرایت کرده است. 

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان