هتل قرنطینه مبتلایان به کرونا در چین فرو ریخت

هفتاد نفر زیر آوار هتلی که برای قرنطینه کرونا استفاده می‌شد مدفون شده‌اند

گفته می‌شود که حدود ۱۵۰ مامور آتش نشانی در عملیات نجات شرکت دارند - STR / AFP

یک هتل محل قرنطینه افراد آلوده به ویروس کرونا در مرکز چین، فرو ریخته است و هفتاد نفر را زیر آوار مدفون کرده است.

این ساختمان پنج طبقه در ایالت فوجیان به نظارت بر افرادی اختصاص داده شده بود که با بیماران مبتلا به کرونا در تماس بوده‌اند. واقعه در ساعت هفت ونیم بعدازظهر به وقت محلی رخ داد.

چهار ساعت پس از وقوع حادثه،  مقامات محلی گفتند ۳۸ نفر از میان آوار هتل شینجیا اکسپرس نجات داده شده‌اند.

گفته می‌شود که حدود ۱۵۰ مامور آتش نشانی در عملیات نجات شرکت دارند. ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که ماموران امداد با استفاده از چراغ قوه‌های پر نور در حال جست‌وجو برای یافتن کسانی هستند که زیر آوار مانده‌اند. 

نشریه دولتی «ساوث چاینا پست» به نقل از مردی که در ساختمان مقابل هتل اقامت دارد، نوشت:«داشتم شام می‌خوردم که ناگهان بانگ بلندی شنیدم و فکر کردم جایی منفجر شده. تا وقتی به بالکن خانه ندویده و ندیده بودم که تمام ساختمان هتل فروریخته، نمی‌دانستم چه شده.» 

این هتل که در سال ۲۰۱۸ بنا شده است، یکی از دو ساختمانی است که برای قرنطینه افراد مشکوک به ابتلا به کرونا در ناحیه لیچِنگ شهر استفاده می‌شود.

هنوزعلت ریزش ساختمان مشخص نشده است. یکی از کارکنان هتل که نخواست نامش فاش شود، به نشریه «بیجینگ یوث دیلی» گفت که صاحب هتل پیش از این فاجعه «در پی عمارت کارهای ساختمانی» می‌کرده است، اما از ذکر جزئیات آن خودداری کرد.

به گزارش رسانه‌های دولتی، پکن برای کمک به عملیات نجات، یک تیم امداد به محل اعزام کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک زن به تارنمای «پکن نیوز» گفت که خواهر و یکی دیگر از بستگانش  پس از بازگشت از ایالت هوبی (مرکز شیوع کرونا)  در آن هتل در قرنطینه بوده‌اند.

او گفت، آن دو روز۲۵ فوریه زیر قرنطینه قرار گرفته بودند و قرار بود به زودی پس از طی مدت قرنطینه، هتل را ترک کنند.

او افزود: «نمی توانم با آن‌ها تماس بگیرم. به تلفنشان جواب نمی‌دهند. من هم (در هتل دیگری) زیر قرنطینه هستم. خیلی نگرانم و نمی‌دانم چکار کنم. آن‌ها سالمند. همه روزه حرارت بدنشان را اندازه می‌گرفتند و همه آزمایش‌ها طبیعی بود.»

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان