ویروس کرونا؛ رباتی به افراد قرنطینه شده در چین غذا تحویل می‌دهد

کسانی که از ووهان برمی‌گردند، به مدت ۱۴ روز ایزوله می‌شوند

  بیش از ۳۰۰ نفر در این هتل قرنطینه شده‌اند و در هر طبقه، از چندین ربات برای ارائه خدمات به آنها استفاده می‌شود - Reuters 

«از غذای خود لذت ببرید. اگر چیزی دیگری لازم داشتید، لطفا برای کارکنان پیامک بفرستید».

یک هتل در چین که برای قرنطینه کردن افراد مظنون به ابتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است، از یک ربات برای تحویل غذا استفاده می‌کند.

فیلم‌هایی از این ربات در حال انجام وظایف در یک هتل در شهر هانگژوی چین پخش شده است که مسافران یک پرواز حامل افراد آلوده به این ویروس مرگبار، در آن اسکان داده شده‌اند.

طبق ترجمه خبری که توسط خبرگزاری شین‌هوآ در چین منتشر شده است، این ربات می‌گوید: «سلام به همگی. حالا لیتل پینات بامزه غذای شما را سرو می‌کند. از غذای خود لذت ببرید. اگر چیزی دیگری لازم داشتید، لطفا از طریق وی‌چت برای کارکنان پیامک بفرستید.»

بنا به این گزارش، در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نفر در این هتل قرنطینه شده‌اند و در هر طبقه، از چندین ربات برای ارائه خدمات به آنها استفاده می‌شود.

تاکنون حدود ۶۰۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا تأیید شده است، و شمار قربانیان در حال حاضر ۱۳۲ نفر است.

گفته می‌شود که این بیماری از بازار عمده‌فروشی غذاهای دریایی هوانان در شهر ووهان، جایی که گوشت حیوانات وحشی به طور غیرقانونی خرید و فروش شده، شیوع یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در تاریخ ۲۳ ژانویه، مقامات چینی ورود و خروج از شهر ووهان را ممنوع کردند و چندین شرکت هواپیمایی، پروازهای خود به سرزمین اصلی چین را لغو  کردند تا از پخش شدن آن ویروس جلوگیری شود.

افراد خارجی که از شهر ووهان تخلیه می‌شوند، در مراکز قرنطینه اسکان داده می‌شوند. از جمله، صدها بریتانیایی پس از بازگشت به بریتانیا ناچار شده‌اند دو هفته در یک پایگاه نظامی در بریتانیا به سر ببرند.

مت هانکوک، وزیر بهداشت بریتانیا، روز سه‌شنبه در تویتی نوشت: «ما سخت می‌کوشیم تا اتباع بریتانیا را از ووهان برگردانیم. سلامت عمومی، اولویت اصلی ماست. کسانی که از ووهان برمی‌گردند، به مدت ۱۴ روز ایزوله می‌شوند و مراقبت‌های درمانی لازم برای آنها فراهم می‌شود.»

تا کنون هیچ موردی از ابتلا به این ویروس در بریتانیا تأیید نشده است و خطر آن برای سلامت عمومی در این کشور، اندک تلقی می‌شود.

© The Independent

بیشتر از جهان