​​​​​​​ تعطیلی کارخانه‌های آیفون و سامسونگ در پی ابتلای کارگران به ویروس کرونا

کارخانجات تولیدکننده آیفون، گلکسی اس ۲۰ و گلکسی زد فلیپ تحت تأثیر شیوع این ویروس

کارگران چینی در حال ساخت اجزای سیستم‌های الکترونیکی تلفن‌های هوشمند در کارخانه‌ای در دانگان. 
Nicolas ASFOURI / AFP

بنا بر گزارش‌ها، شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) در کره جنوبی کارخانجات سازنده سامسونگ و اپل را به تعطیلی کشاند. تولید گوشی‌های هوشمند و اجزای آن‌ها در کارخانجات واقع در گومی متوقف شد. این کارخانجات در منطقه‌ای قرار دارند که بیشترِ موارد ابتلا به ویروس کرونا در آنجا شناسایی شده است. 

بسته شدن کارخانه سامسونگ بر تولید آخرین مدل گوشی‌‌های گلکسی زد فلیپ و گلکسی اس ۲۰ اثر منفی خواهد گذاشت، اما هنوز مشخص نیست آیا عرضه این گوشی‌ها به بازار با تأخیر همراه خواهد بود یا نه.

به گزارش رویترز کارخانه ال‌جی اینوتِک واقع در مجموعه گومی، سازنده دوربین‌ گوشی‌های آیفون، گفته تا روز سه‌شنبه تعطیل خواهد بود تا محیط کارخانه را ضدعفونی کنند.

این دومین بار در هفته‌های اخیر است که یکی از کارخانه‌های سامسونگ برای جلوگیری از شیوع این ویروس مرگ‌بار تعطیل می‌شود.

هفته پیش آزمایش یکی از کارکنان مجموعه گومی نشان از ابتلای او به این ویروس داشت و همین منجر به تعطیلی موقت این کارخانه شد. این بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان همکاران فرد مبتلا را در خانه‌هایشان قرنطینه کرده است.

پس از اولین تعطیلی، سخنگوی سامسونگ به ایندیپندنت گفت این موضوع «اثری بر تولید» نخواهد گذاشت. این شرکت به‌رغم درخواست ما، هنوز در مورد تعطیلی اخیر اظهار نظر نکرده است.

به علت محدودیت مسافرت برای مقابله با شیوع ویروس، این غول فناوری کره‌ای مراسم باشکوهی را که قرار بود در مرکز جدید تحقیق و توسعه‌اش در ویتنام برگزار کند به هم زد. ساخت این مرکز ۲۲۰ میلیون دلار هزینه داشته است.

پیش از این شرکت اپل به سرمایه‌گذاران‌اش هشدار داده بود که به دلیل شیوع ویروس و کاهش تولید گوشی‌های آیفون، درآمد سه‌ماهه جاری این شرکت طبق برنامه نخواهد بود.

این شرکت در بیانیه‌ای خطاب به سرمایه‌گذاران‌اش اعلام کرد «اولویت اول ما سلامتی و ایمنی کارکنان، تأمین‌کنندگان مواد اولیه، مشتریان و صنف‌مان بوده و هست.»

هم‌اکنون حدود ۹۰ هزار مورد مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان وجود دارد و ۳ هزار نفر تا کنون جان خود را از دست داده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق مبتلایان در کشور چین هستند که منشأ شیوع این ویروس است. کره جنوبی دومین کشور از لحاظ تعداد مبتلایان است.

رئیس جمهور کره جنوبی مون-جائه-این گفته دولت‌اش «توان و اعتماد به نفس کافی برای مهار و مدیریت شیوع این بیماری مسری دارد.»

© The Independent

بیشتر از جهان