مایک پنس: ممکن است آمریکا شاهد مرگ‌های بیشتری در اثر کرونا باشد

ترامپ هفته گذشته این بحران را «شایعه» خوانده بود

ترامپ صبح یکشنبه توییت کرد که تمهیداتی تکمیلی در این خصوص اتخاذ شده - ALEX WONG / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

مایک پنس اعتراف کرد ایالات متحده ممکن است مرگ‌های بیشتری را در اثر ویروس کرونا شاهد باشد.

معاون اول رئیس جمهور که مسئول هدایت تلاش‌های هیات دولت برای محافظت از شهروندان آمریکا در برابر این ویروس مرگبار است، هنگام صحبت در برنامه «خطاب به ملت» سی‌ان‌ان (CNN’s State of the Union) اظهار داشت ممکن «خبرهای بد» بیشتری را شاهد باشیم ولی تاکید کرد خطر این بیماری برای عموم مردم هنوز پایین است.

او بعد از تایید اولین مورد مرگ در اثر ویروس در ایالات متحده در این برنامه حاضر شد.

مردی حدودا ۵۰ ساله که از مشکلات سلامتی متعددی رنج می‌برد در ایالت واشنگتن تسلیم این بیماری شد. در این ایالت حداقل دو مورد مبتلای دیگر شناسایی شده و حدود ۵۰ نفر از ساکنان خانه‌ سالمندانی که از مشکلات تنفسی رنج می‌برند زیر نظر گرفته شده‌اند.

ارزیابی آقای پنس به نظر می‌رسد بازتاب دهنده عزم جدی تازه دولت برای مقابله با بیماری باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ در یک گردهمایی سیاسی در روز جمعه در اشاره به این بحران آن را «شایعه» خواند، گرچه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی در کاخ سفید در روز بعد تاکید کرد منظورش از شایعه، حرف و حدیث‌های دموکرات‌ها بود که قصد دارند با اغراق کردن درباره خطر این ویروس اقدامات وی را بی‌اعتبار جلوه دهند. بعد از آنکه خبرهایی منتشر شد مبنی بر آنکه معاون اول رئیس جمهور نحوه خبررسانی و اطلاع‌رسانی به عموم مردم در این باره را تحت کنترل دارد دکتر آنتونی فاوچی رئیس موسسه ملی حساسیت و بیماری‌های مسری به خبرنگاران گفت هیچ وقت توسط دولت ساکت نشده است.

وقتی جیک تپر پرسید آیا امکان درگذشت مبتلایان بیشتری به ویروس کووید۱۹ وجود دارد، آقای پنس پاسخ داد: «ممکن است. بر اساس توضیحات دکتر فاوچی و سایرین به من، بعد از آنکه این مسئولیت را چند روز پیش عهده‌دار شدم، واقعیت این است که اکثر کسانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند به طور کامل بهبود می‌یابند. آنها با مشکلات تنفسی مواجه خواهند شد و ما آنها را دوا و درمان خواهیم کرد. اما افرادی که از مشکلات سلامتی دیگری رنج می‌برند در صورت ابتلا به این ویروس وضعیت وخیم‌تری خواهند داشت، به همین خاطر ممکن است شاهد خبرهای بد بیشتری باشیم. اما مردم امریکا باید بدانند که خطر ویروس هنوز برای مردم عادی پایین است.»

او همچنین تاکید کرد نیازی نیست مردم از خانه خارج شده و ماسک صورت بخرند.

آقای پنس در مصاحبه‌ای مطبوعاتی در روز شنبه چندین محدودیت مسافرتی جدید اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع این ویروس در ایالات متحده تعبیه شده است.

این محدودیت‌ها شامل توصیه شدید بر عدم سفر به مناطقی در ایتالیا و کره جنوبی بود که شاهد شیوع شدید ویروس هستند و ورود هر فردی که ظرف ۱۴ روز گذشته به ایران سفر داشته به ایالات متحده ممنوع شد.

آقای ترامپ صبح یکشنبه توییت کرد که تمهیداتی تکمیلی در این خصوص اتخاذ شده و نوشت: «ویروس کرونا: علاوه بر بررسی مسافران قبل از سوار شدن بر پروازهایی از چندین کشوری که مقاصد خطرناک تعیین شده‌اند، این مسافران هنگام ورود به ایالات متحده نیز بررسی خواهند شد.»

به گزارش مرکز جلوگیری و کنترل بیماری ایالات متحده تاکنون جواب آزمایش ۱۵ نفر از شهروندان ساکن این کشور به ویروس کرونا مثبت بوده است. ۴۴ امریکایی دیگر که سوار بر عرشه کشتی تفریحی «شاهدخت الماس» (Diamond Princess) بوده و به ویروس کرونا مبتلا گشتند نیز به همراه ۳ امریکایی مبتلای دیگر از شهر ووهان در چین، مرکز شیوع این بیماری، به کشور بازگردانده شده‌اند.

© The Independent