دومین مورد ابتلا به کرونا در کالیفرنیا شناسایی شد

به گفته مقامات این فرد را در خانه‌اش قرنطینه کرده‌اند

مسافران در فرودگاه «اِل‌اِی‌اِکس» لس‌ آنجلس، ۲۹ فوریه ۲۰۲۰- MARK RALSTON / AFP

مقامات کالیفرنیا شناسایی دومین مورد ابتلا به ویروس کرونا را تایید کردند که مشخص نیست در کجا به ویروس مبتلا شده است، و نشان‌گر گسترش کرونا در این ایالت است.

یک روز بعد از آن که مقامات شمال کالیفرنیا نخستین مورد راه یافتن این بیماری به این ایالت را اعلام کردند، مقامات سانتا کلارا شناسایی دومین مورد را اعلام کردند. مورد اول فردی بود که سفر خارج از کشور نداشته یا با افراد مبتلا نیز تماس مستقیم نداشته است.

ماوری کندال، سخنگوی اداره بهداشت عمومی سانتا کلارا کانتی، گفت این فرد را در خانه‌اش قرنطینه کرده‌اند.

به گزارش نیویورک تایمز، شناسایی مورد دوم می‌تواند نشانگر آن باشد که «ویروس کرونا به صورت انتقال از فردی به فردی دیگر در داخل کالیفرنیا پخش شده است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موردی که در آن، فرد مبتلا در معرض هیچ‌یک از عامل‌های شناخته شده خطر ابتلا نبوده است، در سولانو کانتی بین سانفرانسیکو و ساکرامنتو شناسایی شده بود. که مورد جدید ابتلا در سانتا کلارا کانتی واقع در جنوب سان‌فرانسیسکو شناسایی شده است که شهر سان خوزه نیز در آن قرار دارد.

یک روز قبل‌تر، مقامات بهداشت کالیفرنیا شمار افراد دارای ویروس در این ایالات را ۳۳ نفر برآورد کرده بودند.

اهالی محله‌ای در واکاویل که زنی نخستین بار در آن بابت ابتلا به کرونا راهی بیمارستان شد، به قول مقامات در کانون نقطه عطف شیوع این ویروس بسیار مسری قرار دارند.

در حالی که کارشناسان این بیماری واگیر در سراسر واکاویل در جست‌وجو هستند، برخی از اهالی این شهر ۱۰۰ هزار نفری به رغم اطمینان دادن‌های مقامات، از ترس آن که مبادا اوضاع بدتر شود به ذخیره‌سازی خواروبار روی آورده‌اند و برخی هم فقط با نگرانی اخبار را دنبال می‌کنند.

واکاویل در سولانو کانتی بین سان‌فرانسیسکو و ساکرامنتو و در دره‌ای زراعتی، نزدیک منطقه معروف شراب کالیفرنیا واقع شده است.

این شهر از پایگاه نیروی هوایی تراویس که برای قرنطینه ویروس به کار رفته است، حدود ۱۶ کیلومتر فاصله دارد.

مقامات بهداشت عمومی می‌گویند، رابطه‌ای بین این زن بیمار و مسافران کشتی «دایموند پرنسس» که بعد از قرنطینه شدن کشتی در ژاپن به این پایگاه نیروی هوایی منتقل شدند، نیافته‌اند.

گزارش بیشتر از آسوشیتد پرس

© The Independent

بیشتر از جهان