مقامات بریتانیایی در صدد یافتن رد پای بیماران مبتلا به کرونا هستند

این بیماران در تماس با دو پزشک آلوده به ویروس کرونا بوده‌اند

دستیاران پزشکی در لباس‌های ایمنی یک بار مصرف، هنگ‌کنگ - Anthony WALLACE / AFP

مسئولان در بریتانیا به دنبال بیمارانی هستند که با دو نفر در کادر پزشکی مطبی در شهر برایتون در تماس بوده‌اند. این دو تن به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

تصور می‌شود این دو نفر با حدود دوازده مریض در این مطب در تماس بوده‌اند.

روز دوشنبه چهار مورد جدید بیماری کرونا در بریتانیا اعلام شد، که این دو نفر هم در میان آن‌ها هستند. همگی آن‌ها در فرانسه در معرض ویروس کرونا قرار گرفته و در حال حاضر در بخش ویژه بیماری‌های عفونی بیمارستان «سِینت توماس» و «رویال فری» لندن تحت درمانند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی از بیماران، یک پزشک عمومی‌ زن است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با بروز تازه‌ترین موارد کرونا مرکز پزشکی «کانتی اُک» در برایتون «به دلیل اقدامات اضطراری بهداشتی و حفاظتی» تعطیل شده است.

روز دوشنبه، ویدیوی افرادی که با پوشش‌های حفاظتی ویژه و دستکش در حال میکروب زدایی این مرکز درمانی بودند، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

دکتر تدروس ادهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفته است موارد جدید بیماری کرونا «مربوط به سرایت ویروس از افرادی بوده که تاکنون به چین سفر نکرده‌اند.»

مارتین مارشال، رئیس کالج سلطنتی پزشکان عمومی‌ بریتانیا، می‌گوید بیماران (با عوارض شبه کرونا مثل تب و سرفه) «نباید نگران باشند چون هنوز بیشتر ممکن است عوارض شبیه به آنفولانزا، در آن‌ها واقعا آنفلوانزا (نه کرونا) باشد.»

او افزود: «در ارتباط با همکارانی که در برایتون به ویروس کرونا آلوده شده‌اند، باید به کسانی که تصور می‌کنند به عوارض کرونا مبتلا شده‌اند یادآوری کنم که نباید به مطب دکتر یا بخش اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کنند بلکه باید در خانه مانده و به «ان اچ اس ۱۱۱» تلفن کنند.

خانم ایوون دویل، رئیس بخش پزشکی اداره بهداشت عمومی‌ بریتانیا، نیز گفته است: «مسئولان به فوریت در حال ردیابی بیماران و کادر پزشکی هستند، که ممکن است با دو پزشک آلوده به کرونا در تماس بوده‌اند.» اما «در این مرحله فکر می‌کنیم تعداد آن‌ها نسبتا کم باشد.»

چهار مورد اخیر ابتلا به کرونا در بحبوحه اعلامیه دولت گزارش شده است، که در آن به مردم هشدار داده شده ویروس کرونا «یک خطر قریب الوقوع و جدی برای سلامت عموم است.» 

وزارت بهداشت بریتانیا با اعلام اختیارات بیشتر، به شهروندان این کشور اطلاع داده است، کسانی که به ویروس کرونا آلوده شده‌اند، اگر خطر تلقی شوند ممکن است به زور در قرنطینه قرار گرفته و از دیگران جدا شوند.

تصور می‌شود این تصمیم در واکنش به مورد یک شهروند بریتانیایی اتخاذ شده که در بازگشت از شهر ووهان چین – مرکز شیوع بیماری – تلاش کرد از قرنطینه دولت در بیمارستان «اَرو پارک» در «مِرزی ساید» خارج شود.

اما مقامات مسئول تاکید کرده‌اند خطر ابتلا به بیماری کرونا برای عموم تغییر نکرده است.

شهروندانی بریتانیایی که از شهر ووهان به بریتانیا منتقل شده‌اند، در بیمارستان‌های «ارو پارک» و«کِنتز هیل پارک» در ناحیه میلتون کینز در قرنطینه‌اند.

دو نفری که برای نخستین بار در بریتانیا به بیماری کرونا مبتلا شدند، همچنان در بخش بیماری‌های مسری بیمارستان نظامی‌«رویال ویکتوریا» در استان نیوکاسل آپِن تاین تحت درمانند. آن‌ها یک دانشجوی دانشگاه یورک و یکی از بستگانش هستند.

پژوهشگران در چین گفته‌اند دوره نهفتگی یا کمون بیماری می‌تواند تا ۲۴ روز پس از ورود ویروس به بدن طول بکشد. 

اما در حال حاضر، سازمان بهداشت جهانی برآورد کرده است که دوره نهفتگی کرونا ۱۴ روز بوده و توصیه می‌کند افرادی که با بیماران در تماس بوده‌اند، برای همین مدت زیر نظارت قرار بگیرند.

روز دوشنبه، تعداد تلفات ناشی از کرونا به ۱۰۱۸ نفر رسید که همگی جز دو نفر، در چین درگذشته‌اند.

در مجموع در سطح جهانی بیش از ۴۳ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان