تخمین دوره نهفتگی ویروس کرونا از ۱۴ روز به ۲۴ روز افزایش یافت

ویروس کرونا از طریق انتقال انسان به انسان به سرعت سرایت پیدا می‌کند

گزارش‌ها در چین حاکی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا است- STR / AFP

محققان علوم پزشکی در چین دریافته‌اند که دوره نهفتگی ویروس کرونا می‌تواند ۲۴ روز طول بکشد - یعنی ۱۰ روز طولانی‌تر از آنچه قبلاً متخصصان تصور می‌کردند.

یکی از نگارندگان این تحقیق، در ژونگ نانشان است، که ویروس کرونای سارس را در سال ۲۰۰۳ کشف کرد و اکنون به عنوان مشاور ارشد در مدیریت بحران ویروس کرونای کنونی گماشته شده است.

طبق توصیه کنونی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، دوره نهفتگی این ویروس براساس دوره نهفتگی ویروس قبلی، حدود ۱۴ روز است.

سازمان بهداشت عمومی انگلستان و وزارت بهداشت و مراقبت اجتماعی، مصرانه از کسانی که از برخی کشورها، از جمله چین، به بریتانیا سفر می‌کنند خواسته است که به مدت ۱۴ روز خود را در خانه‌هایشان قرنطینه کنند.

این یافته‌ها، که هنوز بررسی و تأیید نشده است، روز یکشنبه تحت عنوان «خصوصیات بالینی ویروس کرونای جدید ۲۰۱۹ در چین» منتشر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محققان این داده‌ها را از ۱۰۹۹ بیمار مبتلا به کرونا در ۵۲۲ بیمارستان، در ۳۱ استان چین جمع‌آوری کرده‌اند.

آن‌ها دریافتند که تنها ۱.۱۸ درصد بیماران با حیات وحش تماس مستقیم داشته‌اند. بیشتر بیماران این ویروس را از تماس با افراد اهل ووهان، مرکز شیوع این بیماری، گرفته بودند.

بیش از ۸۰ درصد بیماران دچار لَفنوپنی شدند. در این حالت شمار نوع خاصی از گلبول‌های سفید خون، که ستون اول سیستم دفاعی بدن در مقابل بیماری هستند، کاهش می‌یابد.

لنفوپنی معمولا در اثر عفونت و آنفلوانزا ایجاد می‌شود، و با بهتر شدن وضعیت بیمار خود به خود بهبود می‌یابد.

۵۵ بیماری که در این مطالعه بررسی شدند در واحد مراقبت ویژه بستری شدند، و برخی از آن‌ها در اثر این ویروس دچار سینه‌پهلوی شدید شدند. از این تعداد بیمار ۱۵ نفر جان باختند.

این تحقیق نشان داد که ویروس کرونا خیلی سریع از انسان به انسان منتقل می‌شود و شدت آن حاکی از نتایج کلینیکی ضعیف است.

این یافته‌ها در حالی منتشر می‌شوند که روز دوشنبه، گزارش‌ها در چین حاکی از افزایش موارد ابتلا به این ویروس جدید بود. طبق این گزارش در چین که مرکز اصلی این بیماریست، ۳۰۶۲ مورد ابتلای جدید شناسایی شده و تعداد قربانیان ظرف ۲۴ ساعت ۹۷ نفر افزایش یافته است.

این افزایش ناگهانی موارد ابتلا و مرگ، به چند روز کاهشی که بنا بر ادعای سخنگوی دولت در روز یکشنبه نشان‌ دهنده موفقیت‌آمیز بودن تلاش‌ها برای مهار کردن این ویروس بود، پایان داد.

در بریتانیا، روز دوشنبه چهار مورد ابتلای به ویروس کرونا تأیید شد، و مجموع مبتلایان در این کشور به ۸ نفر رسید.

تمامی چهار نفر جدیدی که به این ویروس مبتلا شده‌اند، با یک تاجر بریتانیایی در تماس بودند که قبلا ابتلای او به این ویروس تأیید شده بود. این شخص از سنگاپور به فرانسه و سپس به بریتانیا سفر کرده بود.

پروفسور کریس ویتی، مسئول پزشکی ارشد بریتانیا، گفته است که این ویروس در فرانسه بین افراد مبتلا شده به دیگران منتقل شده، و سازمان بهداشت عمومی انگلستان تلاش می‌کند کسانی را که در تماس نزدیک با آن‌ها بوده‌اند، شناسایی کند.

دولت بریتانیا اعلام کرد که این ویروس تهدیدی جدی و قریب‌الوقوع برای بهداشت عمومی است و سطح خطر آن برای مردم را از کم، به متوسط افزایش داد.

© The Independent

بیشتر از جهان