خبرنگار چینی حین پوشش خبری ویروس کرونا گم شد

خانواده چن کیوشی از دونالد ترامپ خواستند از او حمایت کند

چن کیوشی ویدئویی از ۸ پزشک منتشر کرده بود که در مورد اپیدمی کرونا صحبت کرده و توبیخ شده بودند-STR / AFP

مفقود الأثر شدن یک گزارشگر چینی که شیوع بیماری کرونا را پوشش می داد، این نگرانی را به وجود آورده که دولت او را مجبور به سکوت کرده باشد.

روز پنجشنبه، ساعتی پس از درگذشت دکتر لی ونلیانگ – پزشکی که ماه ها پیش در مورد شیوع کرونا هشدار داد - خانواده آقای چِن کیوشی خبر دادند او در راه بیمارستان های جدید الاحداث ووهان، مفقود شده است. 

مادر آقای کیوشی پس از آن که او به پیام هایش پاسخ نداد، در ویدئویی در شبکه های اجتماعی، از مردم خواسته هر اطلاعاتی در مورد او دارند در اختیارش بگذارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانواده آقای کیوشی در توئیتی به دونالد ترامپ و دیگر سیاستمداران آمریکایی نوشته اند:«چن کیوشی گزارشگر چینی از روز ۶ ام فوریه ناپدید شده است. او به ووهان رفته بود تا در مورد اپیدمی کرونا گزارش بدهد.»

«دوستان و خانواده او سخت نگرانند خواهش می کنم این خبر را پخش و از او حمایت کنید.»

آقای چن که در توئیتر ۲۵۰ هزار فالوئر دارد، پیشتر ویدئویی از هشت نفر در کادر پزشکی پست کرده بود که به دنبال حرف زدن در مورد اپیدمی کرونا توسط پلیس توبیخ شده بوده اند.

یکی از این هشت نفر دکتر لی ونلیانگ بود که در بامداد روز جمعه بر اثر عوارض این بیماری درگذشت. درگذشت او موجب واکنش خشم آلود مردم علیه دولت چین شد.

گزارش ها حاکی از آن است که مقامات چینی بعدا به مادر آقای چِن گفتند که این گزارشگر در محلی نامعلوم در قرنطینه قرار گرفته است.

آخرین توئیت خانواده چن در روز دوشنبه صبح بار دیگر از مردم خواسته با هشتگ «کیوشی را پیدا کن» (فایند کیوشی) در مورد او اطلاعات بدهند.

این توئیت حاوی ویدئویی از سفیر چین در آمریکاست که در پاسخ به این که آیا آقای چن در بازداشت است، می گوید:«ببخشید، هرگز نام چنین کسی را نشنیده ام.»

© The Independent

بیشتر از جهان