طوفان کیارا: بارش شدید برف و یخبندان در راه است

انتظار می‌رود اختلال در تردد در بریتانیا همچنان ادامه داشته باشد

انتظار می‌رود ارتفاع برف در برخی مناطق به ۲۰ سانیمتر برسد-Paul ELLIS / AFP

هرچند طوفان عظیم کیارا در بریتانیا در حال گذر است، اداره هواشناسی این کشور هشدار داده که که در ادامه آن برف شدید و یخبندان در راه است. انتظار می‌رود اختلال تردد در بریتانیا همچنان ادامه یابد.

هشدار "زرد" برای شدت باد و برف سنگین در اسکاتلند و شمال غربی انگلستان داده شده است و انتظار می‌رود در این نقاط تا ارتفاع ۲۰ سانتی‌متر برف ببارد.

در حال حاضر تعداد ۱۶۲ هشدار در مورد جاری شدن سیل در بریتانیا و ۵۱ مورد در اسکاتلند داده شده است.

از رانندگان خودروها خواسته شده است در شرایط بوران در برخی جاده‌ها جانب احتیاط را رعایت کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

الکس برکیل، از اداره هواشناسی بریتانیا، گفت:«پس از باد شدید در بامداد روز دوشنبه و سراسر روز گذشته، هشدار دیگری داریم و آن باران و برف است.»

او افزود: «هرچند طوفان کیارا در حال گذشتن است، به معنای آن نیست که ما وارد دوره آرام‌تری خواهیم شد. هوا همچنان متغیر باقی خواهد ماند.»

اداره راه آهن بریتانیا نیز گفت: «طوفان کیارا در روز گذشته موجب باد شدید در سراسر کشور و اختلال چشمگیر در بیشتر خطوط شد. شبکه خط آهن اکنون در حال ارزیابی و مرمت خطوطی است که بر اثر طوفان لطمه دیده است. شرکت‌های خط آهن هم در حال سازمان‌دهی معاینه خطوط و حصول اطمینان از ایمنی مسافران صبح امروزند.» 

انتظار می‌رود وضع متغیر هوا تا روز سه شنبه یا چهارشنبه با باران شدید، تگرگ، برف همراه باران و برف، به ویژه در شمال، غرب و برخی مناطق جنوبی ادامه پیدا کند.

روز یکشنبه مسافران قطار به خاطر درختان ریشه کن شده، قطع سیم‌های برق، برخورد قطعات مختلف به سیم‌های برق بالای خطوط راه آهن و جاری شدن سیل، با هرج و مرج گسترده روبه‌رو شدند.

اداره هواشناسی بریتانیا، طوفان کیارا با سرعت ۱۵۵ کیلومتر در ساعت در جزیره وایت و ۱۷۷ میلی‌متر باران در استان کامبریا را «طوفان قرن» توصیف کرده است.

روز یکشنبه، در اوج شدت طوفان، صدها هزار نفر در میان باران و باد شدید در سراسر کشور با قطعی برق نیز مواجه بودند. 

© The Independent

بیشتر از جهان