حمله سپاه به اسرائیل؛ کنگره آمریکا به سوی اقدام دو حزبی علیه جمهوری اسلامی می‌رود 

سناتور مارکو روبیو از بررسی طرح «قانون مهسا» در سنا خبر داد

تصاویری از مهسا امینی و کنگره آمریکا و پرواز پهپاد

حمله یکشنبه صبح جمهوری اسلامی به خاک اسرائیل باعث شده است نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات ایالات متحده تلاش‌ها برای اقدام علیه تهران را تشدید کنند.

همزمان سناتور مارکو روبیو از بررسی طرح «قانون مهسا» Mahsa Act در سنا خبر داد.

این طرح مقامات جمهوری اسلامی ایران را بابت نقض حقوق بشر هدف می‌گیرد.

روبیو از سنا خواست که فورا این طرح را که در سپتامبر ۲۰۲۳ با اجماع آرا در مجلس نمایندگان آمریکا تاید شده بود تصویب کند. این طرح در کمیته روابط خارجی سنا هم تصویب شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این طرح روز شنبه به همراه لایحه کمک آمریکا به اسرائیل و اوکراین به رای‌ گذاشته می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس نمایندگان کنگره همزمان اقدامات مختلفی را برای محکوم کردن عمومی جمهوری اسلامی و تنبیه مالی ایران در دستور کار قرار داده‌اند.
 مایک مک‌کال، رئیس کمیته  روابط خارخی مجلس نمایندگان در نشست خبری گفت: «جهان در آتش است و تاریخ درباره اقدامات ما قضاوت خواهد کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محکومیت فوری و دوحزبی حمله سپاه به خاک اسرائیل، همزمان حمایت هر دو حزب از تل‌آویو در جریان جنگ علیه حماس در غزه را با وجود اختلاف نظرها تقویت کرده است. 

مجلس نمایندگان ایالات متحده روز چهارشنبه ۲۹ فروردین چندین طرح را برای اعمال تحریم‌های جدید و محدودیت مالی علیه جمهوری اسلامی و رهبران آن تصویب کرد.

براساس یکی از این طرح‌ها، قانون‌گذاران آمریکایی از اتحادیه اروپا خواستند فورا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد. 

همزمان کمیته روابط خارجی سنا روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین پنج طرح قانونی را برای تشدید مجازات ناقضان حقوق بشر در ایران و همچنین تحریم بنادر و پالایشگاه‌هایی که نفت صادراتی از جمهوری اسلامی ایران را منتقل یا تصفیه می‌کنند، ارائه کرد.

 دولت جو بایدن به همراه همپیمانان اروپایی اسرائیل تلاش می‌کنند تا با تشدید تحریم‌ها و منزوی کردن بیشتر جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی، اسرائیل را از حمله مستقیم تلافی‌جویانه علیه ایران باز دارند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، شامگاه چهارشنبه و پس از ملاقات با وزرای امور خارجه آلمان و بریتانیا بر حق اسرائیل به پاسخ متقابل به حملات موشکی و پهپادی بی‌سابقه سپاه، تاکید کرد.