ناكامى اشلى بارتى از رسيدن به فاینال مسابقات تنيس ملبورن

این نتیجه در حالی رقم خورد که بازى در ست اول بسيار هيجان‌انگيز و نزديك پيش رفت

 با وجود گمانه‌زنی‌های معطوف به پیروزی اشلی بارتی، بازى بسيار خوب كنين نتیجه دیگری را رقم زد - REUTERS/Issei Kato

مرحله نيمه پايانى مسابقات تنيس استراليا در قسمت بانوان، در روز يازدهم پيگيرى شد؛ جايى كه اشلى بارتى از كشور ميزبان و نفر اول تنيس بانوان، مقابل صوفيا كنين گمنام از كشور امريكا قرار گرفت كه در مراحل قبل‌تر، موفق شده بود گائوف جوان را از مسابقات حذف كند. تمامى كارشناسان در زمينه تنيس،  بارتى را شانس اول قهرمانى در مسابقات مى‌دانستند و به نظر مى‌رسيد که او كار ساده‌اى در مقابل حريف ٢١ ساله خود خواهد داشت.

بازى در ست اول بسيار هيجان‌انگيز و نزديك پيش رفت. با وجود گمانه‌زنی‌های معطوف به پیروزی اشلی بارتی،  بازى بسيار خوب كنين كار را براى او دشوار كرده بود. تا آن كه بازى به تايبرك كشيده شد و در نهایت، صوفيا كنين بود كه با عملكرد بهتر و استفاده از موقعيت‌ها، توانست ست اول را در تايبرك پيروز شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ست دوم نيز مانند ست اول بسيار نزديك پيگيرى شد و هر دو تنيس‌باز كمتر به يكديگر موقعيت مى‌دادند. اما باز هم  صوفيا كنين جوان توانست يكى از گيم‌هاى سرويس بارتى را تصاحب كند و آن ست را هم با حساب ۷-۵، و در مجموع در هر دو‌ ست پیروز شود. بدین ترتیب،  او برای اولین بار در یک مسابقه گرند اسلم، به دیدار پایانی صعود کرد. 

در دیگر دیدار حساس این مرحله، سیمونا هالپ از رومانی، زن شماره ۴ تنیس جهان، مقابل گاربینیه موگوروسا از اسپانیا قرار گرفت و برخلاف تصور، با بازی پر قدرت حریف اسپانیایی مواجه شد و در یک بازی سنگین و طاقت‌فرسا،نتیجه را در دو ست متوالی واگذار کرد و از رسیدن به دیدار پایانی باز ماند. بدین ترتیب، بازی پایانی در روز شنبه یکم فوریه بین صوفیا کنین و گاربینیه موگوروسا برگزار خواهد شد.

بیشتر از ورزش