حذف ونوس ویلیامز با تجربه به دست کوری گائوف جوان

ماریا شاراپورا تنیس‌باز پرآوازه روس از دور مسابقات کنار رفت

 ونوس ویلیامز و کوری گائوف پس از پایان رقابت در مسابقات استرالیا- Manan VATSYAYANA / AFP

بدون شك می‌توان گفت يكى از مهمترين رخداد‌های مهم در مسابقات اوپن استراليا در قسمت بانوان، حذف ونوس ویليامز پرآوازه و دارنده عنوان‌های بسيار زياد در دنياى تنيس به دست گائوف جوان و پانزده ساله بود. در ابتداى مسابقه،كسى حتى فكرش را هم نمي‌كرد كه گائوف پانزده ساله بتواند در این دیدار پیروز شود. گائوف سال نسبتاً موفقى را در ٢٠١٩پشت سر گذاشته بود، و با نمايش فوق‌العاده در رقابت‌هاى ويبلدون ۲۰۱۹ حواس تمامى كارشناسان تنيس را به سمت خود معطوف كرده بود. او در اين ديدار که یک ساعت و سی و هفت دقیقه به طول انجامید، با يك بازى كاملاً هوشمندانه و اصولی موفق شد تا در ٢ ست پياپى، ونوس ويليامز قدرتمند را شكست دهد و راهى مرحله دوم مسابقات شود.

ديگر ديدار حساس اين مرحله را ماريا شاراپووا از روسيه و دونا وكيچ از كرواسى برگزار كردند. شاراپووا كه مدت زيادی است که از جمع تنيس‌بازان بزرگ دنيا به دور افتاده است و به نظر می‌‌رسد که با بالا رفتن سن، دیگر توان رقابت با بزرگان تنيس را ندارد، بدون رتبه جهانى مناسب و به دعوت از فدراسيون تنيس استراليا با داشتن كارت سفيد، موفق شد در جدول اصلى اين مسابقات حضور یابد. اما اين براى مارياى باتجربه كافى نبود و بازى را در دو ست متوالى،به وكيچ جوان و آينده‌دار واگذار كرد و از ادامه مسابقات بازماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرينا ويليامز نیز كه عنوان نخستين تنيسور برتر دنيا را از دست داده است، با هدف کسب هفتمین عنوان قهرمانی در این مسابقات و رسیدن به رکورد ۲۴ قهرمانی در مسابقات گرند اسلم، به مصاف آناستازیا پوتاپووا از روسیه رفت و موفق شد در دو‌ست متوالی، آن حریف نه چندان توانمند را شکست دهد.

از ديگر نتايج مهم در مسابقات بانوان، می‌‌توان به پيروزى اشلى بارتى، زن شماره یک تنیس جهان، الينا اسويتولينا، و سيمونا هالپ در برابر حريفانشان اشاره كرد.

بیشتر از ورزش