پیشنهاد اغواکننده و ۲۲۰ میلیونی پاری‌سن‌ژرمن برای جواهر ۱۶ ساله بارسلونا

جبران فقدان یامال برای بارسلونا غیرممکن خواهد بود

لامین یامال، ستاره ۱۶ ساله  تیم بارسلونای اسپانیا-Twitter/Piatek2004

روزنامه اسپانیایی مارکا در گزارشی اختصاصی خبر داد که باشگاه بارسلونا از مالکان قطری پاری‌سن‌ژرمن فرانسه، پیشنهاد شگفت‌انگیز ۲۲۰ میلیون دلاری را برای فروش لامین یامال، ستاره ۱۶ ساله اسپانیا دریافت کرده است.

 لامین در فصل گذشته و درحالی که تنها ۱۵ سال سن داشت، از آکادمی لاماسیا به تیم اصلی بارسا راه پیدا کرد و موفق شد رکوردهای متعددی، ازجمله جوان‌ترین بازیکن و گلزن تاریخ را برای باشگاه و تیم ملی کشورش ثبت کند. او اکنون زیر نظر ژاوی هرناندز، سرمربی آبی و اناری‌ها در اکثر بازی‌ها جزو بازیکنان اصلی بارسلونا محسوب می‌شود و به طور منظم برای تیم ملی اسپانیا هم بازی می‌کند تا به احتمال زیاد به عنوان بخش اصل تیم ملی این کشور با هدایت لوئیس دلا فوئنته، به مسابقات یورو که در آلمان برگزار می‌شود برود.

در گزارش صبح روز شنبه روزنامه مارکا آمده است که اکنون پاری‌سن‌جرمن قصد دارد این فصل را به آخرین فصل حضور لامین با پیراهن آبی‌اناری‌ تبدیل کند و جای خالی کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی که در آستانه انتقال به رئال مادرید قرار دارد، پر شود.

به همین منظور باشگاه فرانسوی-قطری حاضر شد تا پیشنهاد ۲۰۰ میلیون دلاری را برای لامین بر روی میز خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا بگذارد. مارکا می‌گوید لاپورتا در هفته اخیر و زمانی که خورخه مندس، مدیر برنامه‌های لامین برای ملاقات با مدیران کاتالانی به بارسلونا سفر کرد، از علاقه پاری‌سن‌ژرمن به لامین مطلع شد.

مندس به لاپورتا گفت که الخلیفی، مالک پی‌اس‌جی به شدت مشتاق است تا لامین جانشین امباپه شود تا با این کار، آسیب‌های ناشی از جدایی امباپه کاهش یابد. در صورت انجام این معامله، این دومین انتقال گرانقیمت تاریخ فوتبال خواهد بود. مورد اول و گران‌قیمت‌ترین انتقال تاریخ نیز بین این دو باشگاه و در زمانی رخ داد که پی‌اس‌جی در سال ۲۰۱۷ بند فسخ قرارداد نیمار را که ۲۲۲ میلیون یورو بود، پرداخت کرد.

 شرایط بحرانی بارسلونا در زمینه مالی و مشکلات فراوان لاپورتا برای پرداخت دستمزد بازیکنان، احتمال انتقال یامال به پاریس را زیاد کرده است و فروش جواهر لاماسیا به مبلغ ۲۰۰ میلیون نیز راه حلی فوری برای لاپورتا خواهد بود. همچنین این باشگاه می‌تواند با استفاده از قانون یک فروش در برابر یک خرید در لالیگا، وارد انتقالات تابستانی شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگرچه از سوی دیگر، فقدان فوق‌ستاره ۱۶ ساله‌ای که به گمان بسیاری از کارشناسان می‌تواند جای خای لیونل مسی را هم برای بارسا پر کند، برای لاپورتا ممکن نیست. یامال فوتبالیستی است که در ماه‌های اخیر بیشترین هیجان را میان هواداران این تیم ایجاد کرده و تبدیل به مایه افتخار هوادارانی شده که می‌دانند اگرچه اکنون تیم برای کسب عناوین بزرگ مدعی نیست، اما با رشد استعدادهایی مانند یامال، آن‌ها در آینده‌ای نزدیک دوباره می‌توانند روزهای رویایی گذشته را تکرار کنند.

بیشتر از ورزش