سفر هم‌زمان ترامپ و بایدن به مرز تگزاس چه نکاتی داشت؟

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رای‌دهندگان در مورد حل مسئله مهاجرت و امنیت مرزی به ترامپ بیش از بایدن اطمینان دارند

با ادامه بحران ورود مهاجران غیرقانونی به مرزهای جنوبی ایالات متحده جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، هم‌زمان به ایالت تگزاس سفر کردند و با مقام‌های محلی دیدار کردند.

نشریه هیل با اشاره به سفر بایدن به برانزویل و سفر ترامپ به ایگل‌پس، می‌نویسد این پیش‌نمایشی بود که نشان می‌دهد آن‌ها چگونه مسئله مهاجرت را مدیریت و در سایر مسائل با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

آنچه در ادامه مي‌آید پنج نکته‌ای است که نشریه هیل در مورد این دو سفر هم‌زمان مطرح کرده است.

چشم‌اندازی از انتخابات ۲۰۲۴

این دو سفر هم‌زمان چشم‌اندازی از کارزار انتخاباتی ارائه کرد که در هشت ماه آینده سپهر سیاسی آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بایدن و ترامپ در نوامبر ۲۰۲۴ وارد رقابت نهایی خواهند شد.

فاکس‌نیوز ترامپ و بایدن را هم‌زمان روی یک صفحه نشان داد، در حالی که بایدن با نیروهای گشت مرزی و ترامپ با فرماندار و یک مامور محلی صحبت می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برای ترامپ، این دیدار از منطقه مرزی راحت‌تر بود. از سال ۲۰۱۶ که ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد، برخورد با مسئله مهاجران غیرقانونی همواره بخشی از برنامه و سخنرانی‌هایش بوده است. او در دوره ریاست‌جمهوری‌اش بارها به مناطق مرزی سفر کرد و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رای‌دهندگان در مورد حل مسئله مهاجرت و امنیت مرزی به او بیش از بایدن اطمینان دارند.

برای بایدن، این سفر فرصتی بود تا سعی کند کاری متفاوت انجام دهد. او سال گذشته از منطقه مرزی دیدار کرد، اما مهاجرت دارد به مسئله‌ای مهم در سال انتخابات تبدیل می‌شود و دموکرات‌ها معتقدند که بهتر است بایدن به‌جای نادیدن گرفتن مسئله، با آن روبه‌رو شود.

بازی اتهام‌زنی

ترامپ و بایدن انگشت اتهام وضعیت فعلی مرز جنوبی را به سوی یکدیگر گرفته‌اند.

برای ترامپ و متحدانش، هجوم مهاجران و افزایش جرم‌و‌جنایت مرتبط با مهاجران نشانه شکست سیاست‌های بایدن است.

برندن جاد، رئیس اتحادیه گشت مرزی، گفت سیاست‌های بایدن «همچنان افراد را ترغیب می‌کند» تا خود را به مرز آمریکا برسانند.

در این بین، بایدن گله می‌کند که ترامپ جمهوری‌خواهان را از حمایت از لایحه دوحزبی امنیت مرزی منصرف کرده است.

اما بایدن در بخشی از صحبت‌هایش لحنی متفاوت و آشتی‌جویانه‌ به خود گرفت و با اشاره به اینکه ترامپ را درک می‌کند، گفت: «آنچه می‌خواهم به آقای ترامپ بگویم این است: به‌جای سیاست‌بازی با این مسئله، به‌جای اینکه به اعضای کنگره بگوید جلوی این لایحه را بگیرند، به من ملحق شو... می‌توانیم این کار را با هم انجام دهیم.»

ایگل‌پس مقابل برانزویل

ترامپ به ایگل‌پس سفر کرد که کانون مشکلات بین مقام‌های ایالتی و دولت بایدن بوده است و این منطقه شاهد حضور پرشمار نیروهای ایالتی و صف طولانی مهاجران بوده است.

گرگ ابوت، فرماندار تگزاس، بایدن را به دیدار از «مکانی پاکسازی‌شده» متهم کرد که به رئیس‌جمهوری تصویری روشن از وضعیت ارائه نمی‌دهد.

پیوستن وزیر استیضاح‌شده به بایدن

الخاندرو مایکورکاس، وزیر امنیت داخلی، درست دو هفته پس از استیضاح، در این سفر بایدن را همراهی کرد و به تگزاس رفت.

مجلس نمایندگان در ۱۳ فوریه مایورکاس را با اختلاف رای ۲۱۴ به ۲۱۳ استیضاح کرد. پس از آن، کاخ سفید اعلام کرد که مایورکاس به روال معمول به کارش ادامه خواهد داد.

هیچ اقدام اجرایی اعلام نشد

بایدن در سفر به تگزاس اعلام نکرد که اقدامی برای مهار بحران ورود غیرقانونی مهاجران به مرز صورت خواهد گرفت. او در این سفر، از اعلام هرگونه سیاستی اجتناب کرد و در عوض، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را خطاب قرار داد تا توافق مرزی دوحزبی را که سنا در موردش مذاکره کرده و کاخ سفید تایید کرده است، تصویب کنند.

بیشتر از جهان