دوئل مرزی؛ بایدن مدعی درخواست همکاری از ترامپ شد؛ ترامپ از «جنایت مهاجرت» سخن گفت

بایدن که در روز نخست ورود به کاخ سفید فرمان مهاجرتی ترامپ را لغو کرد پس از سه سال مدعی شد که خواستار همکاری با او در زمینه مرزها است

ورود مهاجران «غیرقانونی» به ایالات متحده جو بایدن، رئیس‌جمهوری و دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری را روز پنج‌شنبه، ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند)، به مرز مکزیک کشاند تا هر یک در فاصله‌ای نزدیک به ۴۸۰ کیلومتر از دیگری، رویکرد خود را در زمینه مهاجرت بیان کند و از دیگری انتقاد کنند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد تعداد قابل توجهی از رای‌دهندگان آمریکایی از سیاست مرزی بایدن ناراضی‌اند. برخی نیز او را متهم می‌کنند که با باز گذاشتن مرزهای جنوبی که به ورود بیش از دو میلیون مهاجر غیرقانونی منجر شده است، به‌دنبال بهره‌جویی انتخاباتی است.

بایدن که از جمهوری‌خواهان کنگره به دلیل پیروی از ترامپ در لایجه امنیتی مرزی دو حزبی را معلق گذاشتند، انتقاد می‌کند، در براونزویل در ایالت تگزاس با مقام‌های محلی و مجریان قانون دیدار و گفت‌وگو کرد. او که در روز نخست ورود به کاخ سفید فرمان مهاجرتی ترامپ و سیاست‌های مرزی او را لغو کرد، سه سال بعد مدعی شد که به دنبال همکاری با ترامپ است.

بایدن سعی کرد با انداختن توپ به زمین ترامپ اینگونه وانمود کند که جمهوری‌خواهان مانع به ثمر نشست سیاست او برای امنیت مرزها هستند. بایدن خطاب به ترامپ گفت: به من ملحق شود، یا من به تو می‌پیوندم تا از کنگره بخواهیم لایحه دو حزبی امنیت مرزی را تصویب کند.

هم‌زمان با حضور بایدن در این گذرگاه، اتحادیه مرزبانی در هشداری تند به بایدن تاخت و گفت: ‌«نام ما را به زبان نیاور.»

ترامپ نیز که بایدن را به دلیل سیاست‌های مهاجرتی‌اش‌ بارها هدف انتفاد قرار داده به گذرگاه «ایگل» رفته است. گذرگاهی که در حال حاضر مهاجران زیادی با گذشتن از آن وارد خاک ایالات متحده می‌شوند. ترامپ تاکید دارد که ورود غیرقانونی مهاجران در بالا رفتن آمار جرم و جنایت و ناامنی ایالات‌متحده موثر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او با گرگ ابوت، فرماندار تگزاس، و مقام‌های گارد ملی و وزارت امنیت عمومی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ترامپ در یک نشست خبری، جو بایدن را «بدترین» و «بی‌کفایت‌ترین» رئیس‌جمهوری ایالات متحده خواند و سیاست‌های مهاجرتی او را به باد انتقاد گرفت. او از بایدن با‌ عنوان «بایدن متقلب» یاد کرد و گفت: «بایدن به هزاران هزار نفر از چین، یمن، کنگو، سوریه و بسیاری کشورهای دیگر اجازه می‌دهد وارد آمریکا شوند.»

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش بایدن را به ارتکاب «جنایت مهاجرت» متهم کرد و افزود ایالات متحده را «جنایت مهاجرت» بایدن فرا گرفته است.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا ۹ ماه باقی‌مانده به انتخابات ریاست جمهوری را مدت زمانی طولانی دانست که به گفته او ممکن است اتفاقات بد زیادی رخ بدهد.

از سوی دیگر، یک قاضی فدرال روز پنجشنبه قانون جدید تگزاس را که به پلیس اختیارات گسترده‌ای برای دستگیری مهاجران مظنون به ورود «غیرقانونی» به ایالات متحده می‌دهد، رد کرد.

حکم مقدماتی دیوید ازرا، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده مبنی بر تعلیق قانونی که قرار بود از ۵ مارس اجرایی شود، تلاش‌های اجرایی در زمینه مهاجرت در ایالت تگزاس را از جنبه‌های مختلف مورد انتقاد قرار می‌دهد و ادعاهای جمهوری‌خواهان در مورد «تهاجم» مداوم در امتداد مرز جنوبی به دلیل «عبور غیرقانونی بی‌سابقه مهاجران» را نادیده می‌گیرد.

به گفته ازرا این قانون بند «برتری قانون اساسی» را نقض می‌کند، مغایر با قانون مهاجرت فدرال است و می‌تواند روابط خارجی ایالات متحده و الزاماتش در پیمان‌های دوجانبه را مختل کند.

دفتر دادستانی کل ایالت تگزاس در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، فورا به این حکم اعتراض کرد.

این دومین بار در شش ماه گذشته است که ازرا جلوی یکی از قوانین سخت‌گیرانه مرزی گرگ ابوت را می‌گیرد و همچنین علیه مانع مرزی شناور در رودخانه ریو گراند حکم می‌دهد.

بیشتر از جهان