زلنسکی: ۳۱ هزار سرباز اوکراینی کشته‌ شده‌اند؛ نشست رهبران اروپایی در پاریس برای کی‌یف

رئیس‌جمهوری فرانسه دوشنبه میزبان رهبران اروپایی در کنفرانسی برای تقویت حمایت غرب از اوکراین است

نورپردازی نمادین با نام «پرتو حافظه» بر فراز قبرهای سربازان اوکراینی در شهر لویو، ۲۳ فوریه ۲۰۲۴ - YURIY DYACHYSHYN / AFP

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، یکشنبه، ۲۵ فوریه (۶ اسفند)، اعلام کرد که شمار سربازان اوکراینی که تاکنون در جریان تهاجم روسیه به این کشور کشته‌ شده‌اند، به ۳۱ هزار نفر رسیده است.

 به گزارش رویترز، ولودیمیر زلنسکی در یک نشست خبری در مرکز کی‌یف گفت که نمی‌تواند آماری درباره تعداد مجروحان اعلام کند، چون اعلام این آمار به برنامه‌ریزی نظامی روسیه کمک می‌کند.

با این حال، او افزود که تخمین‌های غربی‌ها از تعداد کشته‌شدگان اوکراینی بسیار زیاد است. مقام‌های ایالات متحده از کشته‌شدن ۷۰ هزار سرباز و مجروح شدن ۱۲۰ هزار سرباز دیگر خبر داده‌اند.

زلنسکی همچنین با اشاره به اینکه سال جاری میلادی سال تعیین‌کننده‌ای برای جنگ خواهد بود، گفت که معتقد است کشورش به‌‌رغم شکست‌های نظامی اخیر، پیروز خواهد شد، و نیز گفت که کمبود ارسال تسلیحات غربی در زمانی که نیروهای اوکراین به شکست‌ و عقب‌نشینی وادار می‌شدند، حیاتی بوده است.

رئیس ‌جمهوری اوکراین همچنین با اشاره به برتری روس‌ها در جنگ، گفت که اواخر سال گذشته مهمات سربازان اوکراین د‌ر حال اتمام بود و آنان به ازای هر ۱۲ گلوله روس‌ها، یک گلوله شلیک می‌کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چهار ماه است که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایالات متحده از تصویب بسته کمک‌های نظامی و اقتصادی به کی‌یف جلوگیری کرده‌اند. زلنسکی گفت که امیدوار است کنگره آمریکا به‌زودی بسته کمکی مزبور را تصویب کند.

مسکو در ۲۴  فوریه ۲۰۲۲ تهاجم گسترده‌ای به اوکراین، همسایه غربی‌ روسیه، آغاز کرد. در دومین سالگرد این حمله، روز گذشته رهبران دولت‌های کانادا، ایتالیا و بلژیک همراه با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا وارد کی‌یف شدند تا با مردم اوکراین ابراز همبستگی کنند.

امانوئل مکرون، رئیس ‌جمهوری فرانسه، نیز دوشنبه، ۲۶ فوریه، میزبان رهبران اروپایی در کنفرانسی برای تقویت حمایت غرب از اوکراین است، زیرا نگرانی‌ها از کاهش حمایت از کی‌یف در جنگ با مسکو افزایش یافته است.

رئیس جمهوری فرانسه یکشنبه، ۲۵ فوریه، اعلام کرد که نشست کاخ الیزه، فرصتی برای شرکت‌کنندگان خواهد بود تا بار دیگر بر اتحاد و عزم خود برای کمک به شکست دادن جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین تاکید کنند.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، و آندری دودا، رئیس ‌جمهوری لهستان، نیز جزو حدود ۲۰ رئیس دولت اروپایی خواهند بود که در کنفرانسی که قرار است دوشنبه با سخنرانی ویدیویی ولودیمیر زلنسکی آغاز شود، شرکت می‌کنند.

بیشتر از جهان