ترامپ: بدون نگرانی در کارولینای جنوبی بر هیلی پیروز می‌شویم

ترامپ وعده داد که در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر در برابر رقیب دموکراتش، جو بایدن، پر قدرت ظاهر شود

در حالی که رقابت‌ جمهوری‌خواهان ایالات متحده در انتخابات درون حزبی به سمت جنوب پیش می‌رود، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، مصمم است رقیبش، نیکی هیلی را شکست دهد.

دونالد ترامپ و نیکی هیلی روز شنبه، ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در کارولینای جنوبی به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایالت کارولینا جنوبی مرحله نهایی رویارویی بین ترامپ و سفیر سابقش در سازمان ملل متحد محسوب می‌شود، جایی که نیکی هیلی به دنبال یک پیروزی واقعی بر حریف است تا جمهوری‌خواهان را متقاعد کند که انتخابات مقدماتی ۲۰۲۴ هنوز تمام نشده است. با این حال، در صورت شکست او در ایالت زادگاهش، دفاع از این استدلال به مراتب دشوارتر خواهد شد.

هیلی پیش از آن‌که در سال ۲۰۱۷ سفیر ترامپ در سازمان ملل متحد شود، شش سال فرماندار «محبوب» ایالت کارولینای جنوبی بود. اما در حال حاضر، تشکیلات حزبی با رقیب او هم‌‌صداتر است و نظرسنجی‌ها‌ هم نشان می‌دهد که نزدیک به دو سوم رای‌دهندگان از ترامپ حمایت می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده شامگاه پیش از انتخابات مقدماتی در این ایالت‌ها، در یک گردهمایی با حضور هوادارانش در شهر راک‌هیل اعلام کرد که نگرانی چندانی در مورد نتیجه انتخابات در کارولینای جنوبی ندارد. او خطاب به حامیانش گفت: «فردا [شنبه] یکی از مهم‌ترین آرای کل زندگی خود را به صندوق می‌اندازید و راستش را بخواهید، ما خیلی نگران فردا نیستیم.»

هیلی، نامزد محافظه‌کار جمهوری‌خواهان که در چهار رقابت نخست این حزب از ترامپ شکست خورده، به آرای میانه‌روها تکیه کرده است. هیلی مانند دموکرات‌ها به ترامپ به‌دلیل دیدگاه‌هایش در حوزه بین‌المللی و تمجید از رهبران «رژیم‌های اقتدارگرا» در جهان انتقاد می‌کند.

او هفته گذشته در‌پی مرگ مشکوک ناوالنی در زندانی در روسیه که محکومیت جامعه بین‌المللی را به‌ همراه داشت، با انتقاد از رقیبش در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: «دونالد ترامپ می‌توانست ولادیمیر پوتین را به‌عنوان یک قاتل تبهکار محکوم و از شجاعت ناوالنی تمجید کند.»

دونالد ترامپ در حالی در انتخابات مقدماتی پیشتاز است که خود را برای چهار محاکمه، به منظور رسیدگی به ۹۱ اتهام، آماده می‌کند.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا همچنین در این گردهمایی وعده داد که در ماه نوامبر پیش‌رو، زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، پر قدرت در برابر رقیب دموکراتش، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ظاهر شود.

او در سخنانش بایدن را «فاسد‌ترین و بی‌عرضه‌ترین» رئیس‌جمهوری تاریخ ایالات متحده خواند و او را «تهدیدی برای دموکراسی» آمریکا دانست.

پیش‌تر، جو بایدن در سالگرد «یورش به کنگره آمریکا»، ترامپ را «تهدیدی برای دموکراسی» خوانده بود.

براساس پیش‌بینی موسسه «دیسیژن دسک اچ‌کیو» (Decision Desk HQ)، دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ در مجموع ۳۱۲ رای الکترال را به دست خواهد آورد. در صورتی که این پیش‌بینی درست باشد، بزرگ‌ترین پیروزی یک نامزد حزب جمهوری‌خواه از زمان پیروزی جورج اچ دبلیو بوش در سال ۱۹۸۸ با ۴۲۶ رای، رقم خواهد خورد.

بیشتر از جهان