نظرسنجی جدید: ترامپ بیشترین رای جمهوری‌خواهان را در چند دهه اخیر کسب می‌کند

پیش‌بینی می‌شود ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ با برتری در تعدادی از ایالت‌های کلیدی نسبت به جو بایدن، بیش از ۳۰۰ رای الکترال به دست آورد

تحلیل موسسه «دیسیژن دسک اچ‌کیو» (Decision Desk HQ) بر اساس نظرسنجی در سراسر ایالات متحده پیش‌بینی می‌کند که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴، در مجموع ۳۱۲ رای الکترال در نوامبر به دست خواهد آورد. این عدد، بزرگ‌ترین رقمی است که یک نامزد حزب جمهوری‌خواه از زمان پیروزی جورج اچ دبلیو بوش در سال ۱۹۸۸ با عدد ۴۲۶ رای کسب کرده است.

به گزارش نیوزویک، این برآوردها نشانه نگران‌کننده‌ای برای جو بایدن است که می‌خواهد دوباره به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا انتخاب شود. او مدت‌هاست با نگرانی‌هایی در مورد محبوبیت پایین مواجه بوده و رای‌دهندگان بسیاری معتقدند پیرمرد ۸۱ ساله برای دوره دوم ریاست‌جمهوری انتخاب مناسبی نیست.

در عین حال که بایدن با مشکل محبوبیت روبرو است،‌ دونالد ترامپ ۷۷ ساله نیز با احتمال محکوم شدن در پرونده‌های قضایی مواجه است. رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در چهار محاکمه با ۹۱ اتهام جنایی روبرو شد و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که این موضوع می‌تواند به تلاش او برای ورود مجدد به کاخ سفید آسیب برساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس پیش‌بینی‌های موسسه تحلیل انتخابات «دیسیژن دسک اچ‌کیو»، ترامپ با وجود پرونده‌های قضایی در حال حاضر در تعدادی از ایالت‌های نوسانی از‌جمله آریزونا و نوادا در مسیر پیروزی قرار دارد.

نکته مهم این است که ترامپ همچنین در مسیر پیروزی در ایالت‌های موسوم به «دیوار آبی» یعنی میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا است که باعث می‌شود بتواند ۲۷۰ رای الکترال مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات بعدی را به دست آورد. این سه ایالت نوسانی برای هر نامزدی که امیدوار است در انتخابات عمومی پیروز شود، اهمیت زیادی دارد.

ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا همگی در سال ۲۰۱۶ به نفع ترامپ بودند و سپس در سال ۲۰۲۰ به اندازه بسیار کمی به نفع بایدن برگشتند؛ نتایجی که نشان می‌دهد در هر دو انتخابات تعیین‌کننده بودند.

اگر هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ برتری در این ایالت‌ها را به دست می‌آورد، می‌توانست دونالد ترامپ را شکست دهد و اگر بایدن در سال ۲۰۲۰ این ایالت‌ها را از دست می‌داد، ترامپ در حال حاضر در دوره دوم ریاست‌جمهوری بود.

با توجه به این مسئله، تحلیلگران معتقدند که اگر طبق پیش‌بینی‌ها رای‌گیری در ایالت‌های دیوار آبی در ماه نوامبر به نفع ترامپ باشد و همچنین ایالت‌هایی که تمایل به جمهوری‌خواهان دارند ثابت بمانند، او حتی به پیروزی در هیچ یک از ایالت‌های نوسانی دیگر در ایالت‌های جنوبی نیازی نخواهد داشت؛ هرچند در حال حاضر نیز در آن‌ها پیشتاز است.

به گفته ناظران، اگر نظرسنجی‌های انتخاباتی را بتوان معتبر در نظر گرفت، بایدن به یک «معجزه» در فلوریدا و جورجیا نیاز دارد تا بتواند در نوامبر به آستانه ۲۷۰ رای الکترال دست یابد.

بر اساس نظرسنجی مشترک دیسیژن دسک اچ‌کیو و هیل، دونالد ترامپ در ۵۷۲ رای‌گیری حدود ۲.۲ درصد از جو بایدن پیشی گرفته است.

پیش‌بینی می‌شود ترامپ ۳۱۲ رای الکترال به دست بیاورد که بیش از ۳۰۶ رای بایدن در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. این رقم همچنین بیش از ۳۰۴ رای ترامپ در جریان پیروزی‌اش در انتخابات ۲۰۱۶ بر کلینتون است.

بزرگ‌ترین پیروزی ریاست‌جمهوری از نظر آرای الکترال در ایالات متحده آمریکا را رونالد ریگان در سال ۱۹۸۴ به دست آورد. او توانست پس از پیروزی در همه ۵۰ ایالت‌ به‌جز یکی‌، ۵۲۵ رای از ۵۳۸ رای الکترال ممکن را کسب کند.

بیشتر از جهان