ترفندهای زیبایی زنان برزیلی که روند پیری را برعکس می‌کند

رازهای زیبایی زنان برزیلی نسل به نسل به آن‌ها منتقل شده است و برخی از آن‌ها حتی به صنعت زیبایی راه پیدا کرده‌اند

ژیزل بانشن مدل برزیلی در شب‌نشینی موزه متروپولیتن (مت‌گالا) ۲۰۲۳-AFP

زنان برزیلی به زیبایی معروف‌اند. آن‌ها موهای نرم و سالم دارند و به ناخن‌های خود اهمیت زیادی می‌دهند و از همه مهم‌تر، به قدرت زیبایی طبیعی اعتقاد دارند. از آنجایی که آن‌ها واقعا از آرایش یا جواهرات زیادی استفاده نمی‌کنند، بیشتر به روش‌هایی که نسل‌به‌نسل بهشان منتقل شده است، تکیه می‌کنند. این روش‌ها در آموزه‌های دوران جوانی آن‌ها وجود دارد و بسیاری از موادی که استفاده می‌کنند، به صنعت زیبایی نیز راه پیدا کرده‌اند.

وب‌سایت «سمت روشن» (Bright Side) در مقاله‌ای ترفندهای زیبایی زنان برزیلی را که به کند شدن پیری و حتی جوان‌سازی منجر می‌شود، بررسی کرده است که در ادامه می‌خوانیم.


۱- آب نارگیل بنوشید

آب نارگیل به‌دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان به درخشندگی و مرطوب کردن پوست کمک می‌کند. اگر پوست خشک یا آکنه دارید، یا اگر می‌خواهید چیزی برای جلوگیری از پیری پوستتان داشته باشید، استفاده از آن به طور مستقیم روی پوست ممکن است به خوبی کار کند. با این حال، به عقیده کارشناسان نوشیدن آب نارگیل ممکن است در کاهش چین و چروک، آبرسانی و درخشندگی پوست موثرتر باشد. توصیه می‌شود آن را بدون قند اضافه یا مواد نگهدارنده بنوشید.

۲- پوستتان را با ماسه ماساژ دهید

برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ و بروز آکنه، لایه‌برداری پوست بسیار مهم است. شما می‌توانید از ماسه مرطوب به‌عنوان یک درمان طبیعی برای زدودن سلول‌های مرده پوست از روی دست و پای خود استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که ماسه می‌تواند برای پوست صورت بیش از حد خشن باشد، بنابراین عاقلانه است که از مالیدن آن روی پوست صورت بپرهیزید.

۳- آب هویج بنوشید

آب هویج فواید زیادی برای سلامتی دارد، از بهبود سلامت چشم گرفته تا تقویت سیستم ایمنی. این نوشیدنی می‌تواند برای پوست شما نیز بسیار مفید باشد. آب هویج ویتامین سی زیادی دارد که برای تولید کلاژن مفید است و نه تنها می‌تواند پوست را تقویت کرده و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش دهد، بلکه می‌تواند از آن در مقابل آسیب‌های نور خورشید نیز محافظت کند.

۴- ماساژ لنفاوی بگیرید

ماساژ لنفاوی یا ماساژ تخلیه لنف مدل ملایم‌تری از ماساژی است که به تسکین درد ناشی از تورم در بازوها و پاها کمک می‌کند. این نوع ماساژ می‌تواند مایعات زائد را از بدن خارج کند و سیستم لنفاوی را به طور طبیعی تمیز کند. با این حال توصیه می‌شود قبل از انجام این نوع ماساژ با پزشک مشورت کنید.

۵- پوست و مویتان را به آب دریا آغشته کنید

اگر همیشه از موهای خود مراقبت می‌کنید و آن‌ها را آبرسانی می‌کنید، می‌توانید هر چند وقت یک بار با استفاده از آب نمک دریایی موهای خود را بدون حرارت حالت دهید. آب دریا کریستال‌های نمکی دارد که موها را مواج می‌کند و به وضوح حجم آن‌ها را افزایش می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استفاده از آب دریا برای پوست نیز مفید است. آب نمک می‌تواند به درمان اگزما، کاهش واکنش‌های حساسیتی پوستی و لایه‌برداری آن کمک کند. جای تعجب نیست که مدل‌های برزیلی آن‌قدر بی‌عیب و نقص به نظر می‌رسند.

۶- جلبک دریایی را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید

جلبک دریایی ماده غذایی سالمی است که کاربردهای زیادی مانند کمک به کاهش وزن و محافظت از قلب دارد. این خوراکی همچنین برای پوست نیز مفید است.

جلبک خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد که می‌تواند سلامت کلی پوست را بهبود ببخشد. علاوه بر این، جلبک خاصیت رطوبت‌رسانی نیز دارد و می‌تواند از بروز آکنه پیشگیری کند. همچنین ممکن است به یکدست کردن رنگ پوست کمک کند و عنصر مفیدی باشد تا روند پیری کمتر به چشم بیاید.

۷- از محصولات مراقبت از پوست حاوی روغن آکای استفاده کنید

انواع توت‌های آکای به‌عنوان «ابرمیوه» برزیلی شناخته می‌شوند و حتی از توت‌فرنگی، زغال اخته و تمشک نیز آنتی‌اکسیدان بیشتری دارند. آن‌ها یک عنصر مغذی برای کاهش سرعت روند پیری و راهی برای بهبود سلامت کلی بدن شناخته می‌شوند. می‌توانید از محصولات مراقبت از پوست حاوی روغن آکای استفاده کنید که علاوه بر سفت‌تر کردن پوست، به بهبود جای زخم، ترک‌های پوستی و خشکی پوست نیز کمک می‌کند.
۸- شکر قهوه‌ای را به عنوان لایه‌بردار فیزیکی صورت و بدن استفاده کنید

شکر قهوه‌ای می‌تواند لایه‌بردار خوبی برای پوست باشد، از آنجایی که به اندازه نمک اپسوم برای پوست خشن نیست و افراد با پوست حساس نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. از آنجایی که کمی حس چسبندگی خواهد داشت، پس از لایه‌برداری پوستتان را به خوبی بشویید.

بیشتر از مُد و زیبایی