مسابقات اوپن استراليا؛ پیروزی بزرگان در روز نخست

جوکوویچ و فدرر بر حریفان خود فائق آمدند

 نواك جوكوويچ مرد شماره دو تنیس جهان از بخت‌های قهرمانی این مسابقات است - William WEST / AFP

روز نخست مسابقات اوپن استراليا كار خود را در حالى آغاز كرد كه بارش شديد باران كار را براى برگزار كنندگان اين مسابقات دشوار كرد و حتى باعث لغو بعضى از مسابقات شد.

در نخستین مسابقات روز، راجر فدرر، مرد شماره سه تنيس جهان، به مصاف استيو جانسون از كشور آمريكا رفت. استيو جانسون - كه زمانى از آماده‌ترين تنيس‌بازهاى آمريكايى به شمار مى‌رفت، در حال حاضر رنكينگ ٨٤ را در دنيا دارد.

همان‌طور كه به نظر مى‌رسيد، فدرر كار چندان سختى پيش رو نداشت و موفق شد در يك بازى ساده - كه فقط يك ساعت و بيست و يك دقيقه به طول انجاميد، در سه ست متوالى بر حريف خود غلبه كند و راهى مرحله دوم مسابقات شد.

در انتهاى مسابقه جيم كورير، به عنوان گزارشگر، از او درباره ميزان آمادگی‌اش سئوال كرد و فدرر در پاسخ، اذعان داشت كه در یک ماه اخیر، تمرينات بسيار سختى را در آمريكاى جنوبى پشت سر گذاشته و از آمادگى بالايى در اين مسابقات برخوردار است. او از شركت نكردن در مسابقات اى تى پى كاپ نيز ابراز تأسف كرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ديگر ديدار حساس مرحله اول مسابقات، نواك جوكوويچ، مرد شماره دو تنيس جهان و مدافع عنوان قهرمانى، به مصاف جان لنارد استروف، از كشور آلمان، رفت. در ست اول، نواك در حالى كه از حريف پيش بود، بازى به تايبرك كشيده شد و جوكوويچ با عملكرد عالى موفق شد ست اول را ٧-٦ پيروز شود. در ست دوم به نظر مى‌رسيد استروف - كه در ست اول تلاش فراوانى از خود نشان داده بود، خسته شده و همين باعث شد كه جوكوويچ از موقعيت به دست‌آمده نهايت استفاده را ببرد و ست دوم را با نتيجه ٦-٢ به نفع خود به پايان برد. اما براى جوان آلمانى اين پايان كار نبود و تلاش مضاعف او در ست سوم به نتيجه رسيد و موفق شد ست سوم را با نتيجه ٦-٢ به سود خود برگرداند و بازى به ست چهارم رسيد. اما اين ست، پايان كار تنيس‌باز جوان آلمانى بود و او نتوانست حريف قدرت‌نمايى جوكوويچ شود. در نهايت جوكوويچ موفق شد ست چهارم را با نتيجه ٦-١ به نفع خود به پايان برساند و در مجموع با نتيجه ٣-١ پيروز اين مسابقه لقب گرفت.

از ديگر ديدارهاى مهم اين مرحله مى‌توان به برد ديميتروف و سيتسيپاس اشاره كرد.

بیشتر از ورزش