عربستان سعودی برای دارندگان بلیت جام باشگاه‌های جهان روادید الکترونیکی صادر کرد

الاتحاد با تمام ستارگانش نماینده سعودی‌ها در این رقابت‌ها خواهد بود

رونمایی از جام قهرمانی مسابقات جام باشگاه‌های جهان در عربستان سعودی-نوامبر ۲۰۲۳-

Twitter/sport_ekh

وزارت امور خارجه عربستان سعودی خبر داده است که روادید الکترونیکی برای دارندگان بلیت جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۳ در جده در دسترس خواهد بود.

این تصمیم و بی‌نیازی به روادید فیزیکی، با همکاری وزارت ورزش عربستان سعودی صورت گرفته است و هدف آن نیز تسهیل سفر شهروندان کشورهای مختلف به این کشور برای تماشای جام باشگاه‌های جهان و دیدار از سایر نقاط توریستی عربستان سعودی خواهد بود.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی آمده است که مقام‌های این کشور قصد دارند بهترین تجربه ممکن از یک سفر تفریحی را برای هواداران فوتبال در سراسر دنیا در طول مسابقات جام باشگاه‌های جهان به ثبت برسانند تا آن‌ها بتوانند در فضایی امن و آسوده از تیم‌های محبوب خود طرفداری کنند.

جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳ که میزبان برترین تیم‌های باشگاهی فوتبال در شش قاره خواهد بود، قرار است از ۱۲ تا ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ در جده برگزار شود و این اتفاق، نخستین میزبانی عربستان سعودی در رقابت‌های جهانی باشگاهی محسوب می‌شود.

اکنون با تصمیم جدید، دارندگان بلیت برای تماشای این مسابقات می‌توانند به صورت آنلاین برای دریافت روادید الکترونیکی خود اقدام کنند و دیگر به ثبت درخواست دریافت روادید از نمایندگی‌های دیپلماتیک عربستان سعودی در کشورهای دیگر نیازی ندارند.

تیم الاتحاد به‌عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ عربستان سعودی، نماینده این کشور در جام باشگاه‌های جهان خواهد بود؛ رقابت‌هایی که امسال با حضور چندین ستاره و فوق‌ستاره اروپایی که مدیران الاتحاد جذب کرده‌اند، بی‌شک برای مردم عربستان سعودی از اهمیت بالایی برخوردار است و آن‌ها در دو ورزشگاه مدرن ملک‌عبدالله و شاهزاده عبدالله فیصل در جده به تماشای آن خواهند نشست.

در آخرین دوره این بازی‌ها که در کشور مراکش برگزار شد، تیم الهلال عربستان سعودی موفق شد با شکست حریفان خود به فینال این بازی‌ها راه یابد، اما در دیدار پایانی با پذیرش شکست مقابل تیم قدرتمند رئال مادرید، به‌ عنوان نایب‌قهرمانی این مسابقات رضایت داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یاسر المسحل، رئيس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی، پس از اعطای میزبانی جام باشگاه‌های جهان به این کشور گفته بود: «خوشحالیم که جده برای میزبانی این رقابت‌ها برگزیده شد و اطمینان داریم با امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای که در این شهر وجود دارد، به‌خوبی می‌توانیم میزبان این بازی‌ها باشیم. جام باشگاه‌های جهان محرک تحولات مستمر عربستان سعودی بر اساس سند چشم‌انداز ۲۰۳۰ است و ما را به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین کشورها در جهان معرفی می‌کند.»

همچنین در ادامه سیاست جذب ستارگان فوتبال جهان در باشگاه‌های سعودی، روز گذشته مدیر ورزشی لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی درباره احتمال جذب لیونل مسی گفت: «درهای لیگ عربستان به روی هر فوق ستاره‌ای که بخواهد در اینجا بازی کند باز است. اگر مسی در فصل آینده تصمیم بگیرد که به عربستان سعودی بیاید، از پیوستن او خوشحال خواهیم شد.»

کریم بنزما، فوق‌ستاره فرانسوی باشگاه الاتحاد، مهرماه امسال در گفت‌وگویی ویدیویی با صفحه رسمی لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی اعلام کرده بود که معتقد است یک «رنسانس» در فوتبال این کشور درحال وقوع است و او از مدت‌ها قبل برای پیوستن به «ابرپروژه فوتبال سعودی» برنامه‌ریزی کرده بود.

بیشتر از ورزش