جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۳ در جده برگزار می‌شود

این مسابقات که قرار است از ۱۲ تا ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ برگزار شوند، نخستین میزبانی عربستان سعودی در این رقابت‌ها به شمار می‌رود

جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۳ بیستمین دوره جام باشگاه‌های جهان است‌ــ AFP

فدراسیون فوتبال عربستان سعودی و فیفا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مسابقات فوتبال جام باشگاه‌های جهان سال ۲۰۲۳ در شهر جده برگزار می‌شود.

به گزارش العربیه، برگزاری این مسابقات در جده که از ۱۲ دسامبر آغاز می‌شود و تا ۲۲ دسامبر ادامه دارد، نخستین میزبانی عربستان سعودی در این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

فدراسیون فوتبال عربستان سعودی در ماه فوریه اعلام کرده بود که این کشور آمادگی دارد میزبان دور جدید این مسابقات باشد. پس از آن، مقام‌های فیفا با اعزام هیئت‌های کارشناسی، امکانات و تجهیزات عربستان سعودی را بررسی کردند و در نهایت، کارشناسان فیفا با توجه به امکانات مناسب عربستان سعودی، تصمیم گرفتند این مسابقات در شهر بندری جده برگزار شود.

هیئت‌های فیفا برای بررسی امکانات عربستان سعودی از زیرساخت‌های کلیدی شهر جده از جمله استادیوم مجهز ملک عبدالله و همچنین ورزشگاه شاهزاده عبدالله فیصل بازدید کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یاسر المسحل، رئيس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی، در این مورد گفت: «خوشحال‌ایم که جده برای میزبانی این رقابت‌ها برگزیده شد و اطمینان داریم با امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای که در این شهر وجود دارد، جده به‌خوبی می‌تواند میزبان این بازی‌ها باشد.»

او در ادامه افزود: «جام باشگاه‌های جهان محرک تحولات مستمر عربستان سعودی بر اساس سند چشم‌انداز ۲۰۳۰ است و ما را به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین کشورها در جهان معرفی می‌کند.»

عربستان سعودی در سال‌های اخیر در حوزه ورزش و به‌ویژه رشته فوتبال سرمایه‌گذاری فراوانی کرده است و تلاش می‌کند با جذب ستارگان مشهور جهان فوتبال، توجه جهان را به روند روبه‌رشد ورزش و فوتبال در این کشور جذب کند.

تیم‌های باشگاهی عربستان سعودی همواره از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های فوتبال باشگاهی در قاره آسیا به شمار می‌روند و تیم الهلال عربستان سعودی یکی از پرافتخارترین‌ها در این تورنمنت، بارها به عنوان نماینده قاره آسیا در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان حضور یافته است.

در آخرین دوره این بازی‌ها که در کشور مراکش برگزار شد، تیم الهلال موفق شد با شکست حریفان خود به فینال این بازی‌ها راه یابد اما در دیدار پایانی با پذیرش شکست مقابل تیم قدرتمند رئال مادرید، به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات رضایت داد.

جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۳ بیستمین دوره جام باشگاه‌های جهان است. این تورنمنت بین‌المللی فوتبال باشگاهی که فیفا آن را سازماندهی می‌کند، بین برندگان شش کنفدراسیون قاره‌ای و همچنین قهرمان لیگ کشور میزبان برگزار خواهد شد.

بیشتر از فوتبال