بنزما: خوشحال‌ام که در رنسانس فوتبالی عربستان سعودی تاثیرگذارم

برنده توپ طلای فوتبال جهان و فوق‌ستاره جدید الاتحاد گفت تلاش می‌کند با ارائه بهترین بازی‌ها، محبت مقام‌ها و مردم عربستان سعودی را جبران کند

مراسم اهدای توپ طلای فیفا به بنزما در عربستان سعودی‌ــAFP

کریم بنزما، فوق‌ستاره فرانسوی باشگاه الاتحاد، در گفت‌وگویی ویدیویی با صفحه رسمی لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی، اعلام کرد که معتقد است یک «رنسانس» در فوتبال این کشور درحال وقوع است و او از مدت‌ها قبل برای پیوستن به «ابرپروژه فوتبال» برنامه‌ریزی کرده بود.

بنزما که یکی از بهترین مهاجم‌های نوک در تاریخ فوتبال دنیا به شمار می‌رود و همراه با رئال مادرید ۲۴ جام از جمله چهار قهرمانی لالیگا، پنج قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و پنج جام برترین باشگاه‌های جهان را به دست آورده است، می‌گوید دوست دارد عشق و محبتی را که از سوی مردم و مقام‌های عربستان سعودی به سمتش سرازیر شده است، زودتر جبران کند.

برنده توپ طلای فوتبال جهان در سال ۲۰۲۲ که سالانه ۲۰۰ میلیون یورو در جده درآمد خواهد داشت، گفت: «بعد از اینکه با رئال مادرید همه‌چیز را فتح کردیم، فکر کردم که زمان آن رسیده است یک چالش متفاوت را تجربه کنم. من مدت‌های طولانی بود که برنامه داشتم به عربستان سعودی بروم و این تصمیم، دلایلی غیرفوتبالی هم داشت، مانند اینکه کشوری مسلمان است. البته پروژه فوتبال در این کشور هم از هر نظر بسیار بزرگ است و من واقعا علاقه داشتم بخشی از این ابرپروژه باشم. من تصمیم گرفتم در این رنسانس فوتبالی در عربستان سعودی تاثیرگذار باشم و این یکی از دلایلی است که باعث شد به اینجا بیایم.»

برترین پاسور ادوار و دومین گلزن تاریخ باشگاه رئال مادرید که خرداد امسال به قهرمان فصل گذشته لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی پیوست، افزود: «اینجا همه با عشق و علاقه‌ای متفاوت از من استقبال کردند و من اکنون می‌خواهم با درخشش در مسابقات مختلف این عشق را به آن‌ها بازگردانم. در اینجا شور و اشتیاق زیادی برای فوتبال وجود دارد و تاریخچه فوتبالی عمیقی دارند. از سطح فوتبال لیگ عربستان سعودی و پیشرفت سریع سعودی‌ها و نام‌های بزرگ دنیای فوتبال هم که این سطح فوق‌العاده را بالاتر خواهند برد، شگفت‌زده‌ام. من از سطح بازی در اینجا خوشحال و راضی و واقعا شگفت‌زده‌ام؛ چون پیش از این اروپایی‌ها چندان فوتبال اینجا را نمی‌دیدند اما اکنون پس از ورود نام‌های بزرگ به سرزمین پادشاهی، بسیاری از مردم اروپا هم بازی‌های لیگ عربستان سعودی را دنبال می‌کنند.»

کریم بنزما با اشاره به تاثیر شهر مکه به عنوان پایگاه مسلمانان جهان در انتقالش به عربستان سعودی، گفت که مقابل کعبه «احساس آرامش و صفا» کرده است: «وقتی در مکه‌اید، انگار آرامش مطلق را تجربه می‌کنید. این یک حقیقت برای تمام مسلمانان است. بله، وقتی آنجا هستید، احساس آرامش و صفا می‌کنید و واقعا مکانی استثنایی است؛ جایی که آرزو می‌کنم همه مسلمانان بتوانند روزی از آن بازدید کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فوق‌ستاره جدید باشگاه الاتحاد در ادامه مقابل دوربین لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی تاکید کرد که چه در داخل و چه خارج از زمین فوتبال، از زندگی در این کشور بسیار خوشحال است و اکنون می‌خواهد با ارائه نمایشی مطلوب با پیراهن الاتحاد، این «زیباترین استقبال فوتبالی» را جبران کند.

بنزما که همراه با الاتحاد در پایان هفته نهم لیگ فوتبال عربستان سعودی، در فاصله چهار امتیازی صدر جدول قرار دارد، درباره فصل جدید فوتبالی‌اش گفت: «ما این فصل را خوب شروع کردیم. ترکیب تیم ما نسبت به فصل گذشته تغییر چندانی نکرده که این اتفاق خوبی است، اما بازیکنان جدید هم برای حمایت بیشتر از تیم آماده‌اند. ما تیم خوبی داریم و با هم کار می‌کنیم تا بتوانیم همیشه برنده شویم. از مصدومیت هم رها شده‌ام و اکنون احساس خیلی بهتری دارم. با تمام توانم تمرین می‌کنم و سطحم را بالاتر می‌برم.»

زننده سریع‌ترین گل تاریخ ال‌کلاسیکو که ۲۳ سپتامبر، هم‌زمان با روز ملی عربستان سعودی، همراه با دیگر فوق‌ستاره‌های لیگ این کشور مانند کریستیانو رونالدو، سادیو مانه و نیمار با پوشیدن لباس‌های سنتی سعودی به ملت این کشور ادای احترام کرده بود، در پایان سخنانش گفت: «از بازی‌های گذشته با پیراهن الاتحاد حس خوبی دریافت کردم. توانستم بازی کنم و به تیم کمک کنم. تیم رو‌به‌پیشرفت است و من هم همین‌طور. اما چیزی که برای من مهم است، رسیدن به موفقیت‌های بزرگ و قهرمانی در پایان فصل است.»

بیشتر از فوتبال