پیشگویی‌های بابا وانگا برای سال ۲۰۲۴ فاش شد؛ از بحران اقتصادی بزرگ تا سوءقصد به پوتین

این زن بلغاری از زمان به شهرت رسیدن در جنگ جهانی دوم تا هنگام مرگ در سال ۱۹۹۶، به دلیل پیشگویی‌های جالبش شهرت یافته است

بابا وانگا، زن نابینای بلغاری را با نوستراداموس مقایسه می‌کنند_ GFDL CC BY-SA 3.0

بابا وانگا، زن نابینایی که گفته می‌شود حمله ۱۱ سپتامبر، همه‌گیری کووید‌ــ۱۹ و بسیاری از وقایع دیگر را پیش‌بینی کرده بود، برای سال ۲۰۲۴ نیز ادعاهایی را مطرح کرده است.

به گزارش دیلی میل، این زن بلغاری از زمان به شهرت رسیدن در جنگ جهانی دوم تا هنگام مرگ در سال ۱۹۹۶، به دلیل پیشگویی‌های جالبش شهرت یافت؛ اگرچه عده‌ای تاکید می‌کنند که پیشگویی‌های او جنبه علمی ندارد و موردتایید رسمی نیست.

با اینکه این زن پیشگو ۲۷ سال پیش درگذشت، در شروع هر سال میلادی جدید همچنان گزارش‌هایی از پیش‌بینی‌های او برای آینده منتشر می‌شود. او که به عنوان نوستراداموس بالکان شناخته می‌شود، تا سال ۵۰۷۹ پیش‌بینی‌هایی به جا گذاشته است.

بنا بر ادعای بابا وانگا، سال ۲۰۲۴ مجموعه‌ای از حوادث تاریک از جمله حملات تروریستی در اروپا، یک بحران اقتصادی بزرگ، حملات بیولوژیکی و همچنین سوءقصد به ولادیمیر پوتین را به همراه خواهد داشت. با این حال پیشگویی او با بارقه‌ای از امید نیز همراه است و افزایش پیشرفت‌های پزشکی را مطرح می‌کند.

اما چرا پیش‌بینی‌های این زن نابینا برای عده‌ای مهم است؟ چند پیش‌بینی قبلی بابا وانگا درست بوده‌اند؟

خشکسالی و سیل در سال ۲۰۲۲

این زن پیشگو درباره خشکسالی در شهرهای بزرگ به دلیل افزایش دما در سال ۲۰۲۲ هشدار داده بود؛ اتفاقی که رنگ واقعیت گرفت. سال گذشته، خشک‌ترین ژوییه در انگلستان از سال ۱۹۳۵ به ثبت رسید که باعث شد برخی مناطق در «وضعیت خشکسالی» قرار بگیرند. کشورهای دیگری مانند ایتالیا، فرانسه و پرتغال نیز با خشکسالی و آتش‌سوزی بی‌سابقه مواجه شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 یکی دیگر از پیشگویی‌های او برای سال ۲۰۲۲ وقوع «سیل‌های شدید» بود. این موضوع هم محقق شد و استرالیا در ماه مارس به دلیل سیل وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد. برخی از کشورهای دیگر نیز با وقوع سیل‌های شدید مواجه شدند و جان بسیاری از افراد در مناطق مختلف بر اثر این حادثه گرفته شد.

حمله ۱۱ سپتامبر

شاید ترسناک‌ترین پیش‌بینی بابا وانگا این باشد که گفته می‌شود فاجعه ۱۱ سپتامبر را پیش‌بینی کرد. او ادعا کرده بود که انتظار «وحشت» را برای ایالات متحده دارد و در سال ۱۹۸۹ هشدار داد که «آمریکایی‌ها با حمله پرندگان فولادی مواجه می‌شوند و خون بی‌گناهان فوران خواهد کرد».

معتقدان به پیشگویی‌های بابا وانگا معتقدند این گفته‌های او به معنای حمله هواپیماهای ربوده‌شده در روز یازدهم سپتامبر است که وحشت را بر آمریکا مستولی کرد و نزدیک به سه هزار نفر را کشت. باورمندان به این زن می‌گویند که «پرنده‌های فولادی» همان هواپیماها بودند که در گفته‌های بابا وانگا به آن اشاره شده بود.

همه‌گیری کووید‌ــ۱۹

باورمندان به این پیشگو معتقدند که او شیوع کوویدــ۱۹ را نیز در سال ۱۹۶۶ پیش‌بینی کرد. ظاهرا او هشدار داده بود که «کرونا همه ما را فرا خواهد گرفت». این جملات را زن سالمندی که ادعا می‌کند بابا وانگا را ملاقات کرده بود، بیان کرد. او می‌گوید بابا وانگا پیش از مرگ این جمله‌ها را به او گفت اما در آن زمان متوجه نشده بود که معنای این کلمات چیست.

پیش‌بینی مرگ خودش

گفته می‌شود که بابا وانگا حتی مرگ خودش را به‌درستی پیش‌بینی کرد و گفت در ۱۱ اوت ۱۹۹۶ در سن ۸۵ سالگی خواهد مرد. این زن بلغاری در همان زمان بر اثر سرطان پستان درگذشت و مراسم تشییع جنازه او جمعیت زیادی شرکت کردند.

ترور ایندیرا گاندی

ایندیرا گاندی سومین نخست‌وزیر هند بود که از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۷ و پس از آن در سال ۱۹۸۰ تا زمان ترور در سال ۱۹۸۴ در این سمت بود.

در سال ۱۹۶۹، بابا وانگا درباره او ادعا کرد: «من یک لباس زرد نارنجی در دود و آتش می‌بینم.» هنگامی که گاندی در ۳۱ اکتبر ۱۹۸۴ به ضرب گلوله دو تن از محافظانش کشته شد، آن هم در حالی که یک لباس نارنجی به تن داشت، طرفداران بابا وانگا گفته‌های او را یادآوری کردند.

مشکلات دوران ریاست‌جمهوری ترامپ

گفته می‌شود که بابا وانگا ادعا کرده بود چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده «با بحرانی‌ روبرو می‌شود که کشور را درگیر چالش می‌کند».

برخی معتقدند این گفته‌ها می‌تواند به چالش‌هایی مرتبط باشد که دونالد ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری با آن‌ها مواجه بود. از جمله حمله به ساختمان کنگره در واشنگتن دی‌سی. بابا وانگا همچنین یک بیماری را برای ترامپ پیش‌بینی کرده بود که با ابتلای او به کووید‌ــ۱۹ در اکتبر ۲۰۲۰ محقق شد.

 پیش‌بینی‌های دیگر

 تعداد زیادی پیشگویی وجود دارد که طرفداران بابا وانگا معتقدند او در طول زندگی‌اش به آن‌ها اشاره کرده است؛ از جمله فاجعه چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ و مرگ شاهدخت دایانا در سال ۱۹۹۷. با این حال، مواردی از پیشگویی‌هایی این زن به حقیقت نپیوستند. او پایان تولدهای طبیعی در سال ۲۰۲۳، تغییر در مدار زمین و طوفان‌های خورشیدی فاجعه‌بار را پیش‌بینی کرده بود که تاکنون محقق نشده‌اند.

بابا وانگا همچنین به اشتباه پیش‌بینی کرد که اروپا تا سال ۲۰۱۷ از بین خواهد رفت و این قاره به یک «زمین بایر تقریبا خالی از حیات انسانی» تبدیل می‌شود. اگرچه این پیش‌بینی محقق نشد، بریتانیا در ۲۳ ژوئن همان سال به خروج از اتحادیه اروپا رای داد.

بیشتر از جهان