پیشگوی افسانه‌ای قبل از مرگ درباره سال ۲۰۲۳ چه گفت

بسیاری از طرفداران بابا ونگا معتقدند او از ۱۱ سپتامبر گرفته تا قدرت گرفتن دونالد ترامپ را پیش‌بینی کرده بود

بابا وانگا، زن نابینای بلغاری را با نوستراداموس مقایسه می‌کنند-GFDL CC BY-SA 3.0

با  پایان سال ۲۰۲۲ و نزدیک شدن شب سال نو میلادی، بازار پیشگویی‌ها هم داغ شده است؛ حتی اگر خود پیشگو سال‌ها پیش مرده باشد؛ از جمله پیشگویی‌های بابا وانگای بلغاری که از زمان به شهرت رسیدن در روزهای سیاه جنگ جهانی دوم تا هنگام مرگ در سال ۱۹۹۶، به دلیل پیشگویی‌های جالبش شهرت داشت.

بابا وانگا را با نوستراداموس مقایسه می‌کنند و بسیاری از طرفداران او معتقد بودند که او همه‌چیز را از ۱۱ سپتامبر گرفته تا قدرت گرفتن دونالد ترامپ، پیش‌بینی کرده بود؛ با این حال بابا وانگا افکار و پیشگویی‌های خود را به طور رسمی ثبت نکرده و هنوز در مورد اینکه دقیقا چه چیزهایی را گفته و چه چیزهایی را نگفته، بحث‌هایی در جریان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پیشگوی افسانه‌ای درباره سال ۲۰۲۳ نیز پیش‌بینی‌هایی داشته است که اگرچه مبهم و غیرقابل اعتمادند، با توجه به رخدادهای سیاسی و علمی که در این سال‌ها شاهد بودیم، کنجکاوی بسیاری برانگیخته‌اند.

طوفان خورشیدی ویرانگر

یکی از نگران‌کننده‌ترین پیش‌بینی‌های سال ۲۰۲۳ که به بابا وانگا نسبت داده می‌شود، مربوط به وقوع یک طوفان خورشیدی است که می‌تواند عواقب فاجعه‌باری داشته باشد. بنا به تعریف سازمان ملی هواوفضا ایالات متحده، ناسا، طوفان خورشیدی یا شراره خورشیدی می‌تواند به چندین پدیده در سطح خورشید از جمله شعله‌های خورشیدی و پرتاب جرم تاج اطلاق شود که دومی فوران‌های وسیع پلاسما است که ممکن است به زمین هم برسد و طوفان‌های ژئومغناطیسی ایجاد کند که بالقوه این توان را دارند که شبکه‌های برق را از بین ببرند و ویرانی گسترده با بار آورند.

تغییر در مدار زمین

آیا مسیری که زمین به دور خورشید می‌پیماید، می‌تواند در سال ۲۰۲۳ تغییر کند؟ این یک پیشگویی شگفت‌انگیز برای سال ۲۰۲۳ است که برای همه ما پیامدهایی خواهد داشت.

سیاره ما هر سال ۹۳۹.۶ میلیون کیلومتر به دور خورشید سفر می‌کند؛ سفری روی مدار بیضی‌شکل و نه یک مسیر دایره‌ای کامل. شکل دقیق این بیضی تحت تاثیر نیروهای گرانشی سیارات دیگر است؛ به این معنا که مدار زمین می‌تواند تغییر کند و تغییر هم می‌کند. با این حال چنین تغییراتی به روشی چرخه‌ای و در طول هزاران سال رخ می‌دهند.

آثار این تغییرات حتی ظریف و آهسته مدار زمین می‌توانند بسیار شدید باشد. اگر به هر دلیلی تغییری اساسی در طول یک سال رخ دهد، آثار آن آخرزمانی خواهد بود؛ مثلا ممکن است درجه حرارت و سطح تشعشع‌ها افزایش یابد و عواقب زیست محیطی وحشتناکی به همراه داشته باشد.

کشتار با سلاح زیستی

در حالی که خیال چند میلیارد ساکن کره زمین از همه‌گیری کرونا هنوز راحت نشده است، گفته می‌شود که بابا وانگا آزمایش‌های سلاح‌های زیستی یک کشور بزرگ در سال ۲۰۲۳ را پیشگویی کرده است.

اینکه بدانیم بابا وانگا واقعا این موضوع‌ را پیشگویی کرده یا منظورش کدام کشور بوده، غیرممکن است، اما وحشت استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی و توسعه و تولید سموم و سلاح‌های این‌چنینی هرگز بشر را رها نخواهد کرد.

بیشتر از جهان