جبهه آزادی افغانستان چندین حمله به طالبان در کابل انجام داد

جبهه‌ آزادی و جبهه مقاومت ملی حمله‌های خود را به افراد و نیروهای طالبان افزایش داده‌اند

جبهه آزادی افغانستان دوشنبه، ۶ آذر (۲۷ نوامبر) از انجام دست‌کم سه حمله به طالبان در شهر کابل خبر داد که در نتیجه آن ۹ طالب کشته و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند. 

این جبهه گفت که هدف یکی از حمله‌ها، کارکنان بخش لجستیک استخبارات (اطلاعات) طالبان در جوار ساختمان وزارتخانه این گروه بوده که در نتیجه آن سه طالب کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌‌اند.  

همچنین، در اثر حمله‌ای به پاسگاه بازرسی طالبان در نزدیکی چهارراه سلیم کاروان در حوزه چهارم شهر کابل، چهار طالب کشته، و یک تن زخمی شده‌ است. 

جبهه آزادی مدعی شد که در سومین اقدام، نیروهای آن به پاسگاه بازرسی طالبان در جاده فرودگاه هوایی کابل در حوزه نهم امنیتی حمله کرده‌اند و در نتیجه آن دو طالب کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند.  

جبهه آزادی دو ویدیو منتسب به این حمله‌ها منتشر کرده است که در آن‌ها انفجارهایی مشاهده می‌شود.  

طالبان تاکنون درباره حمله‌های جبهه آزادی و جبهه مقاومت ملی سکوت کرده‌اند، اما نیروهای این دو جبهه را «باغی» می‌نامند و تاکید دارند که باید سرکوب شوند. 

روز گذشته هم جبهه آزادی مدعی شده بود که در حمله‌ای در شهرستان دولت‌شاه لغمان، دو تن از نگهبانان قاری همت، رئیس استخبارات و امنیت طالبان در شهرستان دولت‌شاه، را کشته‌اند و خود او نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.    

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جبهه‌ آزادی و جبهه مقاومت ملی در ماه‌های اخیر حمله‌های خود را به افراد و نیروهای طالبان افزایش داده‌اند و تاکید دارند که این حمله‌ها را برای تحمیل تلفات بیشتر به طالبان، ادامه خواهند داد.  بیشتر این حمله‌ها در طول شب رخ می‌دهد و این دو جبهه می‌گویند که برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، بر حمله‌های چریکی شبانه به طالبان متمرکز شده‌اند. در یک هفته گذشته، جبهه آزادی بیشترین شمار حمله‌ها بر طالبان را انجام داده است.   

شماری از نظامیان حکومت پیشین افغانستان نیز عضو جبهه آزادی افغانستان‌اند. این جبهه آزادی می‌گوید که حمله‌هایش را در تلافی اقدامات طالبان مبنی بر بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان و کارکنان پیشین و نقض حقوق شهروندان، به‌ویژه زنان، انجام می‌دهد و این حمله‌ها ادامه خواهد داشت.  

بیش از دو سال از عمر حکومت رژیم طالبان در افغانستان می‌گذرد و در این مدت طالبان به درخواست جامعه جهانی و چهره‌های سیاسی و مدنی افغانستان برای تشکیل حکومت فراگیر با حضور همه اقوام و نیز پایبندی به حقوق بشر و حقوق زنان، اعتنا نکرده‌اند. 

طالبان به تفاهم سیاسی و تقسیم قدرت باور ندارند و نیروهای مخالف را با خشونت سرکوب می‌‌کنند و از جمله به همین دلیل، جبهه‌های آزادی و جبهه مقاومت ملی به نبرد چریکی با رژیم این گروه رو آورده‌اند.