امید اسکوبی، نویسنده سلطنتی ایرانی‌تبار: به دلیل نوع پوشش اخبار هری و مگان در بریتانیا منفورم

اسکوبی پیش از انتشار کتابش در روز سه‌شنبه (۲۸ نوامبر)، درباره مشکلاتی صحبت کرد که در جایگاه روزنامه‌نگاری که غالبا دلسوزانه درباره هری و مگان می‌نویسد و در عین حال دیدگاه‌های انتقادی را در مورد سایر جنبه‌های سلطنتی ارائه می‌کند، با آن‌ها مواجه شد

امید اسکوبی، نویسنده سلطنتی‌ــ Photo:Instagram/@Scobiesnaps

امید اسکوبی درباره توهین‌هایی که بابت پوشش اخبار این خانواده سلطنتی به او شده، بی‌پرده صحبت کرده است.

این روزنامه‌نگار و مفسر یکی از بلند‌ترین صداهای بریتانیا در مورد این خانواده سلطنتی بود و به زندگی و دیدگاه‌های دوک و دوشس ساسکس علاقه ویژه‌ای دارد.

او به‌زودی کتابش با نام «پایان بازی: درون خانواده سلطنتی و مبارزه سلطنت برای بقا» را که به درون این نهاد و آینده آن نگاهی عمیق انداخته است، منتشر می‌کند.

اسکوبی پیش از انتشار کتابش در روز سه‌شنبه (۲۸ نوامبر)، درباره مشکلاتی صحبت کرد که در جایگاه روزنامه‌نگاری که غالبا دلسوزانه درباره هری و مگان می‌نویسد و در عین حال دیدگاه‌های انتقادی را در مورد سایر جنبه‌های سلطنتی ارائه می‌کند، با آن‌ها مواجه شد.

او روز یکشنبه (۲۶ نوامبر) به ساندی تایمز توضیح داد: «کاملا آگاه‌ام که در بریتانیا چقدر منفورم. هرچیزی درباره من به‌شکلی مطرح می‌شود که انگار بدترین آدم جهان‌ام.»

اسکوبی سپس درباره توهین‌هایی که به او می‌شود‌ــ بیشتر آن‌ها نظرهایی‌اند که به ایرانی‌ــ‌بریتانیایی بودنش اشاره دارند‌ــ گفت: «راستش واقعا سختی کشیدم. زمان‌هایی بود که فقط می‌خواستم خودم را گم‌وگور کنم.»

با اینکه ۴۲ ساله است، گویا یکی از افراد مورداعتماد ساسکس‌ها به شمار می‌رود و بارها رابطه خاصش با این دوشس و بازیگر سابق را رد کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وقتی از اسکوبی پرسیدند که آیا مگان در نوشتن «پایان بازی» مشارکت داشت یا خیر، پاسخ داد: «نه، من دوستش نیستم. برای این کتاب هم با او گفت‌وگو نکردم.»

با این حال اعتراف کرد که با او «دوستان مشترکی»‌ دارد که «قطعا به کسب اطلاعات و انتشار جزئیات کمک می‌کند».

هرچند او پیش از دیدار مگان و هری در سال ۲۰۱۶ هم گزارشگر سلطنتی چندین نشریه بود، شخصا به سلطنت علاقه بیشتری داشت چون او و مگان هر دو از نژادهای ترکیبی [دورگه]‌اند (اسکوبی از طرف مادر و پدرش به ترتیب ایرانی و سفیدپوست است).

«می‌خواستم تمام تلاشم را بکنم تا مطمئن شوم به تک‌تک افراد زندگی آن‌ها نزدیک‌ام و کسی شوم که دست‌کم آدم‌های این کاخ وقتی احساس می‌کنند باید ماجرایی را اصلاح کنند، می‌توانند به سراغ من بیایند.»‌

برخی از افشاگری‌های او در پایان بازی شامل ادعای مگان است که دو نفر از اعضای خانواده سلطنتی پیش از تولد شاهزاده آرچی درباره رنگ پوستش گمانه‌زنی کردند و نیز نام یکی از اعضای خانواده سلطنتی که بر پایه گزارش‌ها پادشاه را متقاعد کرد ساسکس‌ها را از کلبه فروگمور دور کند، در این کتاب آورده شده است.

ایندیپندنت با سخنگوی سلطنتی تماس گرفت اما او از اظهارنظر خودداری کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان