دو سال پس از ربوده شدن زن ایرانی در کانادا، دوست پسر سابقش به اتهام قتل بازداشت شد

پلیس کانادا دوست‌پسر سابق الناز حاج‌تعمیری را به اتهام قتل او بازداشت کرد

در ماه‌های پس از ربوده‌شدن حاج‌تعمیری، پلیس از مردم خواست که هرگونه اطلاعاتی در این رابطه دارند، با آن‌ها درمیان بگذارند-twitter/MArsalides و CTV/jlancasterCBC

پلیس کانادا ۲۲ ماه پس از ربوده‌شدن الناز حاج‌تعمیری، دوست‌پسر سابق او را به اتهام قتل بازداشت کرد.

به نظر می‌رسد پرونده ربایش الناز حاج‌تعمیری که در ژانویه ۲۰۲۲ به دست سه مرد با تجهیزات پلیس از منزل مسکونی او در انتاریو رخ داد، با دستگیری این فرد، به پرونده جنایی و قتل تغییر ماهیت داده است.

به گزارش گاردین، بازپرسان پلیس نزدیک به دو سال در تلاش بودند تا الناز را بیابند، اما اکنون دوست‌پسر سابق زن ایرانی-کانادایی که به دست افسران پلیس قلابی ربوده شده بود، به قتل درجه‌یک متهم شده است.

سه مرد با تجهیزات پلیس، ۱۲ ژانویه ۲۰۲۲، به‌زور وارد ملکی در یک محله ساحلی انتاریو شدند و الناز حاج‌تعمیری را با پای‌برهنه از میان برف به‌زور بردند و سوار ماشین خود کردند.

پلیس روز پنجشنبه، نهم نوامبر، اعلام کرد که محمد لیلو، دوست‌پسر سابق حاج‌تعمیری، به قتل او متهم شده است. این نخستین‌باراست که پلیس از اعتقادش به کشته‌شدن این زن گمشده خبر می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لیلو که شریک تجاری سابق حاج‌تعمیری نیز بود، پیش‌تر و پس از ناپدید شدن او با اتهام آدم‌ربایی مواجه بود و اتهامات جداگانه تلاش برای قتل و تلاش برای آدم‌ربایی در رابطه با حمله قبلی به الناز -که طی آن در یک پارکینگ زیرزمینی به او حمله شد و با ماهیتابه مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفت- نیز به او وارد بود.

این حمله باعث ایجاد جراحات جدی در ناحیه سر الناز شد که نیاز به ۴۰ بخیه داشت. پلیس گفت که در ادامه یک دستگاه ردیاب را از صحنه جرم بازیابی کرده است. دو دستگاه ردیاب دیگر نیز زمانی که الناز در ماه نوامبر خودرو را برای سرویس برد، در خودروی او پیدا شد.

در ادامه پلیس دو مرد به نام‌های ریاست سینگ و هارشدیپ بینر را در رابطه با حمله در گاراژ پارکینگ متهم کرد، اما این سرنخ نیز نتیجه‌ای در یافتن الناز نداشت.

در ماه‌های پس از ربوده شدن حاج‌تعمیری، بازرسان از مردم خواستند تا هرگونه اطلاعاتی در این رابطه دارند با پلیس در میان بگذارند.

فریبا حاج‌تعمیری، مادر الناز، در بیانیه‌ای در اوایل سال جاری نوشت: «هیچ‌چیز به‌اندازه این فکر بر روح ما سنگینی نمی‌کند که شاید هرگز نفهمیم چه بر سر الناز آمده است. ما می‌دانیم افرادی هستند که اطلاعاتی در اختیار دارند و ممکن است در این فکر باشند که جلو بیایند. ما دعا می‌کنیم که شما کار درست را انجام داده و ما را از این رنج نجات دهید.»

این خانواده همچنین برای اطلاعاتی که بتواند به دستگیری ربایندگان منجر شود، ۱۰۰ هزار دلار کانادا جایزه تعیین کرده بود.

حاج‌تعمیری در ایران به دنیا آمده بود و کمتر از پنج سال پیش و پس از دست دادن همسرش به کانادا مهاجرت کرد. او مدتی قبل از ناپدید شدن و پس از ترک یک تجارت واردات و صادرات، شرکت کیک‌پزی خود را راه‌اندازی کرده بود.

بیشتر از جهان