دوست‌پسر سابق الناز حاج‌تعمیری به اتهام ربودن او دستگیر شد

الناز حاج‌تعمیری همچنان مفقود است و تلاش‌ها برای یافتنش تاکنون بی‌نتیجه بوده است

خانواده حاج‌تعمیری گفتند امیدوارند این پیشرفت در پرونده آن‌ها را ‌ـ یک گام به الناز نزدیک‌تر کندtwitter/MArsalides و CTV/jlancasterCBC

شش ماه پس از ناپدید شدن الناز حاج‌تعمیری در کانادا، پلیس انتاریو، محمد لیلو، دوست‌پسر او را به اتهام ربودنش دستگیر کرد. 

بنا بر اعلام پلیس استان انتاریو، دوست‌پسر سابق الناز حاج‌تعمیری به ربودن خشونت‌آمیز او از خانه‌ای در ساحل واساگا در اوایل سال جاری، متهم شده است.

محمد لیلو همچنین با اتهام‌های اقدام به قتل و اقدام به آدم‌ربایی در رابطه با حمله‌های قبلی به این زن ۳۷ ساله در منطقه ریچموند هیل اونتاریو مواجه است. او در یک حمله دیگر، الناز را زخمی کرده بود. 

بیل دیکسون، سخنگوی پلیس، گفت نیروهای پلیس استان انتاریو روز سه‌شنبه ۱۲ ژوییه ۲۰۲۲، محمد لیلو را در خانه‌ای در بروسارد دستگیر و برای حضور در دادگاه در روز چهارشنبه، به انتاریو منتقل شد.

فیلیپ گرنیر، وکیل لیلو، گفت که متهم با حضور در دادگاه در روز چهارشنبه، خود را بی‌گناه معرفی خواهد کرد.

اعضای خانواده حاج‌تعمیری در بیانیه‌ای، از پلیس تشکر کردند و گفتند امیدوارند این پیشرفت در پرونده آن‌ها را یک گام به الناز نزدیک‌تر کند.

در بیانیه خانواده الناز حاج‌تعمیری آمده است: «این شش ماه گذشته، از زمان ناپدید شدن او، طاقت‌فرسا و دردناک بوده است، چرا که ما بی‌وقفه به جست‌وجوی او ادامه داده‌ایم. ما با چیزی جز سکوت از سوی ربایندگان مواجه نشده‌ایم و هیچ ردی از دختر زیبای ما پیدا نشده است. امیدواریم که دستگیری این مظنون ما را به یافتن او نزدیک‌تر کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

الناز حاج‌تعمیری همچنان ناپدید است و تلاش‌های پلیس، اعضای خانواده و گروه‌های مردمی برای یافتنش تاکنون بی‌نتیجه بوده است. 

الناز حاج‌تعمیری پس از حمله‌ای که به او شد، به پلیس مراجعه کرد و پس از بررسی، مشخص شد که در اتومبیل او ردیاب کار گذاشته شده بود. 

انتقادهایی درباره بی‌توجهی پلیس به موضوع ربوده شدن الناز حاج‌تعمیری مطرح است؛ از جمله اینکه قبل از ربوده شدن الناز در ژانویه، لیلو یک کارآگاه خصوصی برای تحت نظر داشتن او استخدام کرده بود، اما پلیس نه تنها قبل از ربوده شدن الناز، کمکی به حفظ و افزایش امنیت او نکرد، بلکه احتمال دست داشتن لیلو در این زمینه را به طور جدی بررسی نکرد. 

محمد لیلو آن زمان به آزار و اذیت متهم  شد، اما با قرار وثیقه آزاد شد. حکم بازداشت دو فرد دیگر به نام‌های ریاضت سینگ و هارشدیپ بینر نیز به جرم حمله به الناز صادر شده بود. 

غروب ۱۲ ژانویه، سه مرد با لباس پلیس الناز حاج‌تعمیری را از خانه‌ای در منطقه گردشگری واساگا بیچ که همراه بستگانش به آن‌جا رفته بود، با زور «دستگیر» کردند یا در واقع ربودند. از آن زمان تاکنون خبری از وضعیت او در دست نیست.

لیلو، که نام خانوادگی سابق او تعمیری است، شریک  تجاری سابق حاج‌تعمیری نیز بوده است.

طبق اعلام خانواده حاج‌تعمیری، الناز در سال ۲۰۱۸  از ایران به کانادا مهاجرت کرد و در صنعت حمل‌و‌نقل و صادرات و واردات مشغول به کار شد، اما شغلش را رها کرده و روی ایجاد یک کسب‌وکار شیرینی‌پزی تمرکز کرده بود.

پلیس می‌گوید به تحقیقات ادامه خواهد داد و از مردم خواسته شده است هر اطلاعاتی در این‌باره دارند، با پلیس در میان بگذارند.

بیشتر از جهان