جاوید رحمان در میزگرد نوفدی: جنگ اسرائیل و حماس سرکوب در ایران را تشدید می‌کند

گروه نوفدی در مورد وضعیت جاری در ایران و دموکراسی‌خواهی مردم ایران با گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد صحبت کردند

اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران (نوفدی) میزبان جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران، بود تا در مورد وضعیت حقوق بشر و تحولات جاری در ایران گفت‌و‌گو کنند.

به گزارش ای‌اف‌پی، گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران در میزگرد نوفدی گفت جنگ اسرائیل و حماس «سرکوب» در ایران را تشدید کرده است.

بنا بر اعلام نوفدی، رحمان در این نشست با گروه سیاست‌گذاری نوفدی دیدار کرد و در مورد گزارش اخیر نوفدی، «پنهان در سایه‌ها: افشای ناقضان حقوق بشر در انقلاب ۲۰۲۲ ایرانیان»، و استفاده موثر از قوانین و نهادهای بین‌المللی برای برخورد با ناقضان حقوق بشر گفت‌و‌گو کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروه نوفدی همچنین در مورد وضعیت جاری در ایران، دموکراسی‌خواهی مردم ایران، و مدافعان حقوق بشر که اغلب در رسانه‌های جریان اصلی و مجامع بین‌المللی نادیده گرفته می‌شوند، با گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد صحبت کردند.

در ادامه روز، نوفدی میزگردی با حضور گزارشگران رسانه‌های بین‌المللی و کارشناسان اندیشکده‌ها برگزار کرد. در این میزگرد، جاوید رحمان و گروهش در مورد تازه‌ترین فعالیت‌هایش در زمینه ایران و سایر موضوع‌های اضطراری مرتبط با حقوق بشر در ایران، بحران جاری در اسرائیل، و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی در خاورمیانه صحبت کردند.

به گزارش ای‌اف‌پی، جاوید رحمان گفت پس از اعتراض‌های سراسری در پی مرگ مهسا امینی در بازداشتگاه پلیس امنیت اخلاقی،  جمهوری اسلامی اعتبارش را از دست داد.

او در ادامه با اشاره به جنگ غزه، گفت: «با توجه به بحران جاری، آن‌ها جسورتر شده‌اند زیرا معتقدند که با تبدیل یا ادعای تبدیل به سردسته تشویق‌کنندگان جنبش فلسطینیان، انتقادهای داخلی و [توجه به] سرکوب داخلی را منحرف کرده است.»

رهبران جمهوری اسلامی بارها به اسرائیل هشدار داده‌اند؛ حوثی‌های یمن می‌گویند در سه عملیات جداگانه، اسرائیل را هدف حمله پهپادی و موشکی قرار داده‌اند، و حزب‌الله لبنان نیز از شمال خاک اسرائیل را هدف راکت‌پرانی قرار داده است.