مسلمانان آمریکا به بایدن: اگر رای ما را می‌خواهی، در غزه آتش‌بس برقرار شود

در انتخابات ۲۰۲۰، حدود ۷۰ درصد مسلمانان آمریکا از بایدن حمایت کردند

مسلمانان آمریکا و برخی از فعالان دموکرات می‌گویند میلیون‌ها رای‌دهنده مسلمان را بسیج می‌کنند که در انتخابات ۲۰۲۴ به جو بایدن رای ندهند، مگر اینکه اقدام‌های فوری و ضروری برای برقراری آتش‌بس در غزه به عمل آورد.

به گزارش رویترز، شورای ملی دموکراتیک مسلمانان از بایدن خواسته است تا از نفوذش بر اسرائیل استفاده کند و روز سه‌شنبه تا ساعت ۵ بعدازظهر به وقت آمریکا توافق آتش‌بس صورت بگیرد. رهبران حزب دموکرات از ایالت‌هایی که احتمالا در نتیجه انتخابات تعیین‌کننده‌اند مانند میشیگان، اوهایو و پنسیلوانیا نیز در این شورا عضوند.

رهبران مسلمان در نامه‌ای سرگشاده با عنوان «ضرب‌الاجل آتش‌بس ۲۰۲۳» متعهد شدند که رای‌دهندگان مسلمان را بسیج می‌کنند تا «از هر نامزدی که حمله اسرائیل به مردم فلسطین را تایید می‌کند» حمایت نکنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این نامه آمده است: «حمایت بی‌قیدوشرط دولت شما، شامل حمایت مالی و تسلیحاتی، در ادامه خشونتی که تلفات غیرنظامی به بار آورده نقشی قابل‌توجه داشته و اعتماد رای‌دهندگانی که پیش‌تر به شما باور داشتند از بین برده است.»

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز دوشنبه ۳۰ اکتبر گفت با هرگونه توقف حملات به غزه مخالف است. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، نیز گفت: «در حال حاضر، فقط حماس از این موضوع سود می‌برد.»

رشیده‌ طلیب، عضو فلسطینی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکا، روز دوشنبه ویدیویی ۹۰ ثانیه‌ای در اکس (توییتر) منتشر کرد و ضمن تقبیح حمایت  بایدن از اقدام اسرائیل به «نسل‌کشی در فلسطین»، گفت «در انتخابات ۲۰۲۴ روی رای ما حساب نکن».

بسیم الکارا، مدیر شورای روابط آمریکایی اسلامی (CAIR) در ساکرامنتو ولی، گفت رای مسلمانان در انتخابات ۲۰۲۴ می‌تواند برای بایدن حیاتی باشد و در انتخابات ۲۰۲۰، بایدن ۱۶ رای مجمع گزینندگان میشیگان را با اختلاف اندک ۲.۶ درصد به دست آورد.

مسلمانان مینه‌سوتا، که بایدن در نظر دارد روز چهارشنبه به آن‌جا سفر کند، هفته گذشت ضرب‌الاجل مشابهی برای آتش‌بس صادر و ظهر سه‌شنبه را مهلت نهایی اعلام کردند. آن‌ها گفتند قصد دارند روز چهارشنبه هنگام دیدار رئیس‌جمهوری از ایالتشان، تجمع اعتراضی برگزار کنند.

به گزارش رویترز، به نقل از یک مقام کاخ سفید، بایدن پنجشنبه هفته گذشته جلسه‌ای با شماری از رهبران مسلمان برگزار کرد و مقام‌های دولت با اعضای جامعه عرب و مسلمان آمریکا که از نحوه مدیریت بایدن در بحران اخیر نگران‌اند همچنان دیدار می‌کنند.

به گفته جیلانی حسین، مدیر شورای روابط آمریکایی اسلامی در مینه‌سوتا، رهبران مسلمان آمریکایی در سایر ایالت‌های کلیدی برای انتخاب مجدد بایدن در سال ۲۰۲۴ نیز درخواست‌های مشابهی خواهند کرد.

او گفت: «انتظار می‌رود ویسکانسین، اوهایو و سایر ایالت‌ها نیز در هفته جاری همین کار را بکنند.»

حسین گفت در انتخابات ۲۰۲۰، حدود ۷۰ درصد مسلمانان آمریکا از بایدن حمایت کردند.

بیشتر از جهان