حمایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از عربستان سعودی برای میزبانی جام ‌جهانی فوتبال ۲۰۳۴‏

فدراسیون فوتبال عربستان سعودی با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی از تمایل آن کشور به میزبانی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۳۴ فوتبال ‏خبر داد

mos.gov.sa

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا روز چهارشنبه، ۱۲ مهر (۴ اکتبر)، از اطلاعیه فدراسیون فوتبال عربستان سعودی در مورد پیشنهاد میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ فوتبال در آن کشور استقبال کرد.

فدراسیون فوتبال عربستان سعودی روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی از تمایل آن کشور به میزبانی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۳۴ فوتبال خبر داد.

به گزارش العربیه، شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، گفت: «قصد میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ نشان‌دهنده تلاش این پادشاهی برای انتشار پیام صلح و عشق است.»

ولیعهد عربستان سعودی همچنین تاکید کرد که تمایل عربستان سعودی به میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ بازتابی از پیشترفت آن پادشاهی در همه حوزه‌ها است.

شاهزاده عبدالعزیز بن‌ترکی‌ الفیصل، وزیر ورزش عربستان سعودی، درباره پیشنهاد این میزبانی گفت: «میزبانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۳۴ به ما کمک می‌کند به رویای خود برای تبدیل شدن به کشوری پیشرو در ورزش جهانی دست یابیم و نقطه عطف مهمی در تحول کشور خواهد بود. ما، در حکم خانه‌ای نوظهور و خوشامدگو به همه ورزش‌ها، معتقدیم که میزبانی جام جهانی فوتبال گام بعدی طبیعی در مسیر فوتبال ما است.»

یاسر المیسهال، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی، نیز گفت: «ما معتقدیم این زمان مناسبی برای میزبانی جام جهانی فوتبال در عربستان سعودی است.»

او همچنین گفت: «قرار گرفتن در شرایط میزبانی جام‌جهانی فوتبال فقط با حمایت کامل رهبری پادشاهی ممکن است و ما از آن‌ها به‌خاطر تعهد مستمرشان به پیشبرد کشور و ایجاد فرصت‌های جدید تشکر می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، درباره تمایل پادشاهی سعودی به میزبانی این رویداد جهانی گفت: «خوشحالم اعلام کنم که فدراسیون فوتبال عربستان سعودی قصدش را برای نامزدی برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴ اعلام کرده است. کل خانواده فوتبال آسیا متحدانه از ابتکار مهم پادشاهی عربستان سعودی حمایت می‌کند. ما به همکاری نزدیک با خانواده جام جهانی فوتبال برای اطمینان از موفقیت‌ آن‌ها متعهدیم.»

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین از تصمیم فیفا برای دعوت از اتحادیه‌های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا به شرکت در رقابت‌ برای میزبانی جام‌ جهانی ۲۰۳۴ استقبال کرد و حمایت کاملش را از تمایل پادشاهی عربستان سعودی برای کسب میزانی این رقابت‌ها اعلام کرد.

او همچنین گفت که این تصمیم فیفا راه را برای ایجاد فرصت‌های عادلانه‌تر برای همه کنفدراسیون‌ها، برای ارائه پیشنهادهایشان و میزبانی جام جهانی فوتبال، هموار می‌کند.

پادشاهی عربستان سعودی میزبان جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ خواهد بود که از نظر تاریخی، نخستین میزبانی جام ملت‌های آسیا در آن کشور خواهد بود.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین افزود که ما اطمینان داریم فدراسیون فوتبال عربستان سعودی جام ملت‌های آسیای فوق‌العاده‌ای برگزار خواهد کرد و در مورد برگزاری جام جهانی فراموش‌نشدنی فوتبال در عربستان سعودی نیز همین باور را داریم.

پس از تصمیم‌های امروز فیفا برای بازنگری در سازوکار میزبانی جام جهانی، آسیا این فرصت را خواهد داشت که پس از جام‌ جهانی ۲۰۰۲ کره-ژاپن و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، برای سومین بار در تاریخ برگزاری این بازی‌ها میزبان رقابت‌‌های فوتبال برتر جهان در سال ۲۰۳۴ باشد.

بر اساس پروژه «چشم‌انداز سعودی ۲۰۳۰»، ورزش در کمک به رشد اقتصادی و افزایش کیفیت زندگی برای همه نقش مهمی ایفا می‌کند و در متحد کردن و گرد هم آوردن فرهنگ‌های گوناگون توانایی منحصر به فردی دارد.

به گزارش عرب‌ نیوز، عربستان سعودی  از سال ۲۰۱۸ میزبان برخی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی جهان، شامل بیش از ۵۰ رویداد بین‌المللی با شرکت ورزشکاران زن و مرد، از جمله فوتبال، موتورسواری، تنیس، سوارکاری، ورزش‌های الکترونیکی، و گلف بوده است.

از آنجا که جام جهانی فوتبال از سال ۲۰۲۶ به بعد به تورنمنتی ۴۸ تیمی گسترش خواهد یافت، تدارک مسابقات مشغله ذهنی اساسی بازیکنان، مسئولان، و هواداران خواهد بود. عربستان سعودی قصد دارد میزبان همه مسابقات در آن پادشاهی باشد، کاری که سفر را ساده‌تر می‌کند، زمان‌بندی مسابقات را بهینه می‌کند، و برای هواداران تیم‌ها، در مکان‌ها و شهرهای آن کشور، امکان کسب تجربه‌های منحصر به فردی ایجاد می‌کند.

عربستان سعودی کشوری جوان با بیش از ۷۰ درصد جمعیت زیر ۳۵ سال و دارنده یکی از قو‌ی‌ترین لیگ‌های آسیا است. تیم‌های سعودی بهترین استعدادهای آن کشور و ستاره‌های جهانی را جذب خود کرده‌اند.

بیشتر از فوتبال