داروی جدیدی که با فریب ماهیچه‌ها وزن را کاهش می‌دهد

این دارو گروهی از پروتئین‌های بدن موسوم به ئی‌آر‌آر را هدف قرار می‌دهد

داروی اس‌ال‌یو‌ـ‌پی‌پی‌ـ۳۳۲ باعث می‌شود عملکرد بدن به نحوی تغییر کند که انگار دارد برای دو ماراتن تمرین می‌کند‌ـ Canva

می‌خواهید وزن کم کنید و متناسب و تندرست باشید؟  به‌زودی می‌توانید روی مبل بنشینید و تا دلتان می‌خواهد از غذای موردعلاقه‌تان بخورید.

به گزارش نیویورک پست، پژوهشگران دانشگاه فلوریدا از تولید و آزمایش داروی کاهش وزن جدیدی خبر داده‌اند که ماهیچه‌های بدن را مجاب می‌کند که دارند ورزش می‌کنند.

این دارو که اس‌ال‌یو‌ـ‌پی‌پی‌ـ۳۳۲ (SLU-PP-332) نام دارد، باعث می‌شود عملکرد بدن به نحوی تغییر کند که انگار دارد برای دو ماراتن تمرین می‌کند.

تامس بریس، استاد دانشگاه فلوریدا که سرپرستی پژوهش و تولید دارو را بر عهده داشته است، گفت: «این ترکیب به ماهیچه‌های اسکلتی می‌گوید همان تغییری را بکنند که هنگام تمرین‌های استقامتی شاهدید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بریس و گروه‌های پژوهشی از دانشگاه‌ واشنگتن و دانشگاه سنت لوییس پس از آزمایش دارو روی موش‌ها، یافته‌های این تحقیق را هفته گذشته در نشریه «داروشناسی و  طب دارویی آزمایشی» منتشر کردند.

در این آزمایش، اس‌ال‌یو‌ـ‌پی‌پی‌ـ‌۳۳۲ روزی دو بار به‌مدت یک ماه به موش‌های چاق تزریق شد.

پس از ۲۸ روز، با این‌که میزان غذایی که می‌خوردند تغییر نکرده و شدت تحرکشان افزایش نیافته بود، ۱۲ درصد  وزنشان کاهش یافت و چربی‌ بدنشان به‌طور متوسط ۱۰ برابر کمتر از موش‌هایی بود که دارو دریافت نکرده بودند.

این دارو گروهی از پروتئین‌های بدن موسوم به ئی‌آر‌آر را هدف قرار می‌دهد که مسئولیت فعال‌سازی مهم‌ترین مسیرهای سوخت‌و‌ساز در بافت‌ها، از جمله قلب و مغز، را بر عهده دارد.

علاوه بر این، پژوهشگران دریافتند که این دارو وقتی با ورزش ترکیب شود آثار بیشتری دارد، و موش‌های با وزن عادی مسافتی که دویدند ۷۰ درصد طولانی‌تر و مدتی که دویدند ۴۵ درصد بیشتر از موش‌هایی بود که دارو دریافت نکرده بودند.

 اس‌ال‌یو‌ـ‌پی‌پی‌ـ‌۳۳۲  در مدت آزمایش روی موش‌ها عوارض جانبی حادی نداشت، و پیش از آزمایش روی انسان، باید آزمایش‌های بیشتری روی حیوانات انجام شود.

در مرحله بعدی، بریس و گروهش قصد دارند اس‌ال‌یو‌ـ‌پی‌پی‌ـ‌۳۳۲ را از داروی تزریقی به قرص تبدیل کنند.

آن‌ها همچنین در نظر دارند تحقیق کنند که آیا این دارو از طریق تقویت عضله قلب می‌تواند نارسایی قلبی را هم درمان کند و آیا توده عضلانی حتی پس از کاهش وزن، حفظ می‌شود، که عاملی مهم در عرضه این دارو به بازار است.

بیشتر از بهداشت و درمان