جمهوری‌خواهان نخستین جلسه استماع برای استیضاح بایدن را موفقیت‌آمیز خواندند

هیل: جمهوری‌خواهان در مورد تحقیقات برای استیضاح بایدن پیام‌های متناقضی منتشر کرده‌اند

نخستین جلسه استماع تحقیقات برای استیضاح جو بایدن، رئيس‌جمهوری ایالات متحده، روز پنجشنبه ۲۸ سپتامبر (۶ مهر)، در مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد. جلسه‌ای که تحت‌الشعاع معاملات پسر او، هانتر بایدن، قرار داشت.

این تحقیقات تمرکز اصلی خود را به بررسی نقش بایدن در فعالیت‌های تجاری خانواده‌، به‌طور مشخص پسر و برادرش، در دوران معاونت ریاست‌جمهوری باراک اوباما معطوف کرده است.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا نخستین جلسه استماع را موفقیت‌آمیز خوانده‌اند.

به گفته جیمز کومر، نماینده جمهوری‌خواه از کنتاکی و رئیس کمیته قدرتمند «نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان»، قرار است در روند استیضاح مدارک قابل‌توجهی از‌جمله ایمیل‌ها و سوابق بانکی که به گفته او، «فساد و سوء‌استفاده از مناصب دولتی» جو بایدن را فاش می‌کند بررسی شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، بخش عمده‌ای از آنچه آن‌ها بررسی کردند فقط به هانتر بایدن مربوط می‌شد، و نه پدرش. شاهدانی که به دعوت جمهوری‌خواهان در این جلسه حضور داشتند می‌گویند هنوز مدارک کافی برای استیضاح در دسترس نیست.

تا جایی که جاناتان تورلی، یکی از شاهدان محافظه‌کاران در کنگره، به قانون‌گذاران گفت که برخی از جزئیاتی که آن‌ها جمع‌آوری کرده‌اند، «به نفع رئیس‌جمهوری است» و بعید می‌داند که این شواهد کمکی به استیضاح کند.

بروس دوبینسکی، حسابدار پزشکی قانونی، دیگر شاهد دعوت‌شده، گفت حزب جمهوری‌خواه هنوز مدارک کافی ارائه نکرده که «حتی نشان دهد تخلفی روی داده است».

به گزارش هیل، جمهوری‌خواهان در مورد وضعیت تحقیقات خود پیام متناقضی منتشر کرده‌اند. برخی از آن‌ها سخن از آن می‌گویند که شواهد کافی قابل‌توجهی گردآوری شده که از «فساد خانواده بایدن» حکایت دارد. حال‌ آن‌که برخی دیگر از آغاز تحقیقاتی سخن می‌گویند که هدفش مشخص کردن این است که تخلفی صورت گرفته یا خیر.

بیشتر از جهان