حذف برچسب‌های دولتی تعامل رسانه‌های دولتی ایران، چین و روسیه را در اکس بالا برد

میزان تعامل پرس‌تی‌وی پس از حذف برچسب ۹۷ درصد افزایش یافته است

تغییرات ایلان ماسک در شبکه اجتماعی اکس جنجال‌های زیادی به پا کرده است-AFP

در پی حذف برچسب‌های «وابسته به دولت» یا «با بودجه دولت» از حساب‌ کاربری رسانه‌های دولتی در شبکه اجتماعی اکس (توییتر)، میزان تعامل برخی رسانه‌های حکومتی در جمهوری خلق چین، روسیه و جمهوری اسلامی ایران در این پلتفرم به‌شدت افزایش یافت.

نمایش این برچسب‌ها در حساب کاربری رسانه‌های دولتی، وابستگی آن‌ها را به دولت‌ها نشان می‌داد اما اینک با حذف این برچسب‌ها، میزان تعامل برخی رسانه‌ها شامل پسند (لایک)، اشتراک‌گذاری و ارسال نظر تا ۷۰ درصد بیشتر شده است.

بررسی‌های اخیر سازمان نیوزگارد (NewsGuard) که روند رسانه‌ها و اطلاعات نادرست را پایش می‌کند، حاکی از آن است که شمار پسندهای (لایک‌ها‌) ۱۲ حساب کاربری وابسته به دولت‌های چین، روسیه و ایران به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته و از ۲.۹۳ میلیون مورد در ۹۰ روز قبل از حذف برچسب‌ها به ۴.۹۸ میلیون در ۹۰ روز پس از حذف برچسب‌ها رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش هیل، میزان تعاملات شبکه راشاتودی وابسته به دولت روسیه در مدت سه‌ ماه تقریبا دو برابر شده و از ۱.۳ میلیون به ۲.۵ میلیون رسیده است. شبکه پرس‌تی‌وی، وابسته به حکومت ایران، نیز افزایش ۹۷ درصدی میزان تعامل از۲۱۵ هزار به ۴۲۵ هزار را شاهد بوده است. 

به گزارش هیل، خبرگزاری تاس روسیه نیز با افزایش ۶۳ درصدی میزان تعاملاتش مواجه شد. گلوبال‌تایمز چین هم افزایش ۲۶ درصدی میزان تعامل را گزارش کرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل شبکه اجتماعی اکس، پیش‌تر گفته بود که به پیشنهاد نویسنده کتاب زندگی‌نامه‌اش، برچسب‌های «وابسته به دولت» را از حساب‌های کاربری وابسته به دولت‌ها حذف کرده است. اتفاقی که جنجال زیادی در پی داشت و بسیاری به آن انتقاد کردند.

با حذف برچسب‌های «وابسته به دولت» از حساب‌ کاربری رسانه‌های دولتی، آن‌ها دیگر با عناوین مشخص در میان کاربران شناخته نمی‌شوند و با محدودیت‌هایی در الگوریتم مواجه نیستند.

بیشتر از جهان