سفر رسمی پادشاه بریتانیا به فرانسه، استقبال گرم مکرون و مهمانی ستارگان

مکرون: «شما قبلا در مقام پرنس آمدید و اکنون در مقام پادشاه بازگشته‌اید؛ اعلیحضرت، خوش ‌آمدید»‏

مکرون و چارلز سوم در آغاز مراسم  شام در کاخ ورسای - Daniel LEAL / POOL / AFP

چارلز سوم، پادشاه بریتانیا، همراه با همسرش ملکه کاملیا، عصر روز چهارشنبه،  ۲۹ شهریور در سفری رسمی و نخستین بار پس تاجگذاری به عنوان پادشاه بریتانیا، وارد پاریس شد و مورد استقبال الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه قرار گرفت.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در آستانه ورود چارلز سوم به پاریس، ضمن انتشار پیامی در اکس (توییتر) به همراه یک ویدیوی قدیمی نوشت: «شما قبلا در مقام شاهزاده آمدید و اکنون در مقام پادشاه بازگشته‌اید. اعلیحضرت، خوش‌آمدید.»

پس از مراسم استقبال رسمی، چارلز سوم و مکرون سوار بر خودرو برای جمعیتی که در خیابان شانزه‌لیزه حضور داشتند دست تکان دادند. چارلز سوم قرار است در این سفر سه روزه به فرانسه از پاریس، ورسای، سن دونی، و بوردو دیدار کند.

چارلز و مکرون سپس بر سر مقبره سرباز گمنام در طاق پیروزی در انتهای خیابان شانزه‌لیزه حضور یافتند.

پس از این مراسم، زوج سلطنتی در کنار مکرون و همسرش در کاخ الیزه  در برابر دوربین‌های خبرنگاران قرار گرفتند.

به گزارش شبکه تلویزیونی ب‌اف‌ام، چارلز سوم و همسرش چهارشنبه شب در مراسم شام رسمی دولت فرانسه در کاخ ورسای حضور خواهند یافت. به نوشته لوموند، هدف این سفر «تقویت مناسبات بین بریتانیا و فرانسه» عنوان شده است.

در میان شخصیت‌هایی که برای شام رسمی دعوت شده‌اند می‌توان نام کسانی چون میک جگر، خواننده رولینگ استونز، هیو گرانت، شارلوت گنزبورگ، اما مکی، بازیگران سینما، و نویسندگانی چون کن فولت و کیت الیون و کریستوفر همپتون را دید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین، در مهمانی شام کسانی چون برنارد ارنو، مدیرعامل گروه تولید کالاهای لوکس «ال‌وی‌ام‌هاش»، خاویر نیل، از سهام‌داران لوموند، و همچنین حدود پانزده سیاستمدار، از جمله پنج عضو دولت فرانسه، حضور خواهند داشت.

مکرون در سخنرانی قبل از آغاز مراسم شام گفت که «بازدید چارلز سوم ادای احترام به گذشته ما و تضمین آینده» است.

سیاسی‌ترین بخش سفر پادشاه بریتانیا سخنرانی او در سنای فرانسه در روز پنجشنبه خواهد بود. او همچنین در موزه ملی تاریخ طبیعی فرانسه درباره موضوع مورد علاقه‌اش که محیط‌زیست است صحبت خواهد کرد و روز جمعه به شهر بوردو و منطقه‌ای که خواهد رفت که در سال ۲۰۲۲ در اثر آتش‌سوزی‌های گسترده آسیب بسیاری دید.

سفر چارلز سوم در ابتدا برای ماه مارس برنامه‌ریزی شده بود، اما به‌دلیل اعتراض‌های گسترده در فرانسه به اصلاح قانون بازنشستگی، این سفر لغو شد و پادشاه بریتانیا به‌جای پاریس به برلین سفر کرد.

بیشتر از جهان