در اثر سقوط یک هواپیمای امبرائر در برزیل ۱۴ سرنشین آن جان باختند

مقام‌های امنیتی برزیل دلیل سقوط این هواپیمای کوچک را بارندگی شدید و دید کم هنگام فرود اعلام کردند

سرتیپ دیوید المیدا، فرمانده نیروی هوایی منطقه‌ای ایالات آمازانوس در نشست خبری سقوط هواپیمای امبرائر‌ــ AFP

در پی سقوط یک فروند هواپیمای کوچک در برزیل ۱۴ سرنشین آن کشته شدند. به گزارش رویترز، این حادثه روز شنبه ۱۶ سپتامبر ( ۲۵ شهریور)، در شهر بارسلوس واقع در ایالت آمازانوس در شمال غربی برزیل رخ داد.

به گفته مقام‌های امنیتی ایالات آمازانوس، این هواپیمای کوچک هنگام فرود آمدن در بارسلوس، به دلیل بارندگی شدید و دید کم سقوط کرد و دو خدمه و ۱۲ مسافر آن کشته شدند.

ویلسون لیما، فرماندار ایالات آمازانوس، نیز افزود اجساد قربانیان این سانحه که گردشگران برزیلی‌اند، از هواپیما خارج و برای شناسایی به ماناتوس، مرکز این ایالت، منتقل شده‌اند

بی‌بی‌سی انگلیسی به نقل از ادسون دی پائولا رودریگس مندز، شهردار بارسلوس، نوشت که این هواپیما در اجاره یک تاجر بود که در مسابقات محلی ماهیگیری شرکت می‌کرد. به گفته او، مسافران این هواپیما دوستان و رفقای او و از علاقه‌مندان به این تفریح ورزشی بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت هواپیمایی مانوس ایروتاکسی، مالک این هواپیما، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیمای امبرائر و خدمه‌اش تمامی شرایط لازم برای پرواز را داشتند. مدیر این شرکت در حال بررسی علت این سانحه است.

نیروی هوایی برزیل هم در بیانیه‌اش نوشت که از بازرسان مرکز تحقیقات و پیشگیری از حوادث خواسته شده است تحقیقات در مورد دلایل سقوط هواپیمای کوچک امبرائر را آغاز کنند.

امبرائر هواپیمای ساخت شرکت هوافضای برزیل است که در سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۹۰ تولید می‌شد.

شرکت هوافضای برزیل پس از بویینگ و ایرباس، سومین تولیدکننده هواپیماهای غیرنظامی در جهان به شمار می‌رود.

بارسلوس به دلیل نزدیکی به چند پارک ملی یکی از مقاصد گردشگری محبوب محسوب می‌شود. در ماه سپتامبر، فصل داغ ماهیگیری در آمازوناس، بسیاری از علاقه‌مندان این فعالیت تفریحی‌ورزشی روانه این منطقه می‌شوند.

بیشتر از جهان