تقدیر سازمان جهانی بهداشت از اقدام‌های عربستان سعودی در حوزه بهداشت و درمان

نمایندگان سازمان جهانی بهداشت از دفتر مرکزی کمیسیون تخصصی بهداشت عربستان سعودی در ‏ریاض بازدید کردند

کارکنان بهداشت عربستان سعودی در بیمارستان مجازی سها، فوریه ۲۰۲۲، ریاض ـ AFP

روز چهارشنبه ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور)، نمایندگانی از سازمان جهانی بهداشت با حضور در دفتر مرکزی کمیسیون تخصصی بهداشت عربستان سعودی از اقدام‌های ریاض در ارتقاء سلامت، بهداشت، و درمان قدردانی کردند.

به گزارش عرب‌ نیوز، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در این بازدید تاکید کردند که تجربه موفق عربستان سعودی را می‌توان الگویی ملی و بین‌المللی در نظر گرفت.

نمایندگان در این دیدار با «برنامه تحول‌بخش سلامت» عربستان سعودی و خدماتی که در سراسر آن کشور به پزشکان می‌دهد آشنا شدند.

در این بازدید، همچنین بر تجربه‌های عربستان سعودی در عرصه تحصیلات تکمیلی و آموزشی با هدف پرورش نسل بعدی پزشکان و کارشناسان مراقبت‌های بهداشتی تاکید شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عربستان سعودی در راه ارتقای شاخص‌های بهداشتی گام‌های بزرگی برداشته است. در زمان اوج شیوع ویروس کرونا، رده‌بندی کشورها بر اساس «تاب‌آوری در برابر کووید» نشان داد که امارات متحده عربی و عربستان سعودی در صدر بهترین کشورها برای زندگی در دوره همه‌گیری و گسترش سویه اومیکرون کرونا در جهان قرار گرفتند.

عربستان سعودی نخستین کشور در خاورمیانه است که واکسن ساخت فایزر و شریک آلمانی آن بیون تک را تهیه کرد. این کشور همچنین واکسیناسیون کووید-۱۹ را با سرعت پیش برد که به مهار به‌موقع کرونا کمک بسیاری کرد.

به‌تازگی نیز اعلام شده است که عربستان سعودی قرار است میلیاردها دلار برای تحقیق درباره افزایش عمر هزینه کند. شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در چهارچوب بنیاد هوولوشن (Hevolution Foundation) سالانه بیش از یک میلیارد دلار به پژوهش برای کشف درمان‌های جدید پیری اختصاص می‌دهد.

به گزارش وال‌ استریت ژورنال، این اقدام ممکن است بودجه جهانی برای پژوهش در زیست‌شناسی طول عمر را، که بیشتر از طریق موسسه ملی سالمندی آمریکا تامین می‌شود، به میزان چشمگیری افزایش دهد.

چشم‌انداز تخصیص بودجه‌ای عظیم به پژوهش در موضوع پیری، که در مقایسه با پژوهش در مورد بیماری‌هایی مانند سرطان از بودجه اندکی برخوردار است، دانشمندان این حوزه را هیجان‌زده کرده است.

بیشتر از جهان