مسکو و ریاض به‌طور هم‌زمان تولید نفت خود را کاهش دادند

هر بشکه نفت برنت به بالای ۹۰ دلار رسید، قیمتی که از نوامبر سال گذشته بی‌سابقه بوده است

هم‌زمان با انتشار گزارش‌هایی از افزایش تولید و صادرات نفت ایران، عربستان سعودی و روسیه که هر دو از تولیدکنندگان اصلی نفت در جهان به‌شمار می‌روند، روز سه‌شنبه اعلام کردند روند کاهش صادرات نفت خود را تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهند داد. تصمیمی که به منزله اقدامی در برابر سیاست‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، برای پایین آوردن بهای انرژی تلقی می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه سه‌شنبه پنجم سپتامبر، ۱۴ شهریور ۱۴۰۲، در گزارشی نوشت مقام‌های دولتی روسیه و عربستان سعودی توافق کردند که با هدف افزایش بهای انرژی، به‌طور روزانه در مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه از تولید نفت خود بکاهند.

سهم اصلی کاهش عرضه در بازارهای انرژی بر عهده عربستان سعودی است. این کشور تصمیم گرفته است که روزانه یک میلیون بشکه از تولید خود بکاهد.

خبرگزاری دولتی تاس روسیه عصر روز سه‌شنبه به نقل از الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیری، نوشت مسکو تصمیم گرفته است که تا پایان سال جاری میلادی روزانه ۳۰۰ هزار بشکه از تولید نفت خود را کم کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتشار هم‌زمان خبر کاهش تولید نفت عربستان سعودی و روسیه بهای انرژی را در بازارهای جهانی افزایش داد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، در معاملات عصر روز سه‌شنبه هر بشکه نفت برنت دریای شمال به بالای ۹۰ دلار رسید. قیمتی که از نوامبر سال گذشته تاکنون بی‌سابقه بوده است.

به‌نوشته آسوشیتدپرس، تصمیم مقام‌های عربستان سعودی برای کاهش تولید، احتمالا روابط ریاض و واشنگتن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آسوشیتدپرس در بخشی از گزارش روز سه‌شنبه خود به‌نقل از منابع عربستان سعودی نوشت کاهش داوطلبانه سطح تولید عربستان با هدف ایجاد تعادل و حفظ ثبات در بازارها است.

در آستانه شروع جدی رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا، دولت جو بایدن تلاش می‌کند تا برای جلوگیری از تشدید تورم در آمریکا، بهای بنزین، گازوئیل و سایر فراوارده‌های نفتی را برای مصرف‌کنندگان آمریکایی پایین آورد.

بیشتر از اقتصاد