وزیر امور راهبردی اسرائیل و وزیر خارجه آمریکا درباره چالش منطقه‌ای نیروهای نیابتی تهران رایزنی کردند

دو طرف درباره روابط آمریکا و اسرائیل، تنش‌های اسرائیل و فلسطینی‌ها، ایران و پیمان ابراهیم صحبت کردند

ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل - ALEX WONGGETTY/ IMAGES NORTH AMERICA/Getty Images via AFP

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، روز ‌پنجشنبه، ۲۶ مرداد (۱۷ اوت)، در نشست مطبوعاتی اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و ران درمر، وزیر امور راهبردی اسرائیل، در واشینگتن دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پاتل گفت که بلینکن و درمر در مورد چالش‌های منطقه‌ای ناشی از ایران و نیروهای نیابتی آن گفت‌وگو کردند. دو طرف همچنین در مورد اهمیت تنش‌زدایی و تعهد واشینگتن به راه‌حل دو کشوری برای مناقشه اسرائیل با فلسطینی‌ها گفت‌وگو کردند.

به گزارش تایمز اسرائیل، پاتل این نشست را «تعاملی معمول» نامید و گفت آن‌ها در مورد روابط آمریکا و اسرائیل، تنش‌های اسرائیل و فلسطینی‌ها، ایران و پیمان ابراهیم صحبت کردند، اما توضیح بیشتری درباره محتوای گفت‌وگوها ارائه نکرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روت واسرمن لند، سیاستمدار و کاردار پیشین سفارت اسرائیل در مصر، اخیرا در یادداشتی درباره تلاش جمهوری اسلامی ایران برای نفوذ در خاورمیانه و اعمال تهدید علیه اسرائیل هشدار داده بود. او با اشاره به درگیری‌ها اخیر در اردوگاه آوارگاه فلسطینی جنین، گفت قدرت واقعی در این اردوگاه در دست باندهای تحت حمایت جمهوری اسلامی است که از ایران برای سرپیچی از رهبری کنونی فلسطین و مقابله با موجودیت اسرائیل، آموزش می‌بینند، حمایت مالی می‌گیرند و تشویق و تحریک می‌شوند.

از سوی دیگر، وب‌سایت نیوزویک، ۲۲ ژوئیه سال جاری، نوشت که یک واحد بسیار مسلح جمهوری اسلامی ایران با استقرار در سوریه، همچنان مواضع ایالات متحده آمریکا و اسرائیل را هدف قرار می‌دهد.

در این گزارش آمده است: «لشکر امام حسین که توسط نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تشکیل شده، زبده‌ترین نیروی رزمی نیروی قدس در سوریه است که قابلیت‌های قدرتمند و بسیار قوی دارد.»

به گفته این مقام اطلاعاتی، این لشکر که به مهمات هدایت‌شونده دقیق و پهپادهای تهاجمی و جاسوسی مجهز است، در اکتبر ۲۰۲۱ با رگبار شدید حملات پهپادی و موشکی، به پادگان ارتش آمریکا در جنوب شرقی التنف حمله کرد.

بیشتر از جهان