کریم بنزما هنگام اجرای مناسک حج عمره در مکه: بسیار خوشحالم

برنده توپ طلا و بازیکن باشگاه الاتحاد عربستان سعودی با انتشار یک ویدیو در شبکه‌های اجتماعی، از حضور در مکه ابراز خوشحالی کرد

کریم بنزما در ماه ژوئن با قراردادی سه ساله به باشگاه الاتحاد عربستان سعودی پیوست ـ‌ صفحه توییتر Benzema

کریم بنزما، برنده توپ طلا و بازیکن باشگاه الاتحاد عربستان سعودی، بامداد دوشنبه، ۷ اوت (۱۶ مرداد)، هنگام اجرای مناسک حج عمره در مکه، ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک گذاشت.

به گزارش العربیه، ویدیویی که بنزما با پس‌زمینه کعبه در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت، بیش از میلیون‌ها بازدید داشت. او در این ویدیو می‌گوید: «ماشاالله. بهترین از بهترین‌ها. الحمدلله.»

او همچنین یک «استوری» به زبان فرانسوی در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت که به معنای «بسیار خوشحال» است.

این مهاجم فرانسوی پس از ترک باشگاه رئال‌مادرید پس از ۱۴ سال، ژوئن گذشته با قراردادی سه‌ساله به باشگاه الاتحاد عربستان سعودی پیوست. او اواخر ماه گذشته و در جریان بازی‌های جام باشگاه‌های ملک سلمان، نخستین بازی خود را برای باشگاه جدیدش انجام داد.

کریم بنزما از چهره‌های مطرح فوتبال است که پس از کریستیانو رونالدو که به باشگاه النصر پیوست، راهی باشگاه‌های عربستان سعودی شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنزما در ۲۰۰۹ از المپیک لیون به رئال مادرید پیوست و از او با عنوان یکی از برترین و باهوش‌ترین مهاجمان تاریخ فوتبال دنیا یاد می‌شود. بنزما با ۶۴۸ بازی، پنجمین بازیکنی است که بیشترین ‌بار پیراهن رئال را بر تن کرده و با ۳۵۴ گل، دومین گلزن تاریخ مادریدی‌ها است. او همچنین دومین گلزن تاریخ رئال‌مادرید در لیگ است و چهارمین گلزن لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

عربستان سعودی جذب این بازیکنان سرشناس را با هدف ارتقای ورزش مطابق با چشم‌انداز ۲۰۳۰ انجام داده و سبب شناخته‌شدن بیش از پیش ظرفیت‌های لیگ حرفه‌ای این کشور شده است. فوتبال قرار است یکی از عناصر اصلی در چشم‌انداز توسعه عربستان تا  ۲۰۳۰ باشد. این کشور می‌کوشد اقتصاد متنوع‌تری داشته باشد و وابستگی‌اش را به نفت کمتر کند.

پیتر هوتون، از اعضای هیئت‌مدیره لیگ فوتبال عربستان سعودی، شنبه، ۵ اوت، گفت که پیوستن فوتبالیست‌های مطرح به جمع ستاره‌هایی که عازم ریاض شده‌اند، ادامه دارد.

این عضو بریتانیایی هیئت‌مدیره لیگ فوتبال عربستان سعودی که چهار دهه در ورزش تجربه فعالیت دارد، تاکید کرد که هرگز پروژه‌ای به بزرگی و بلندپروازی جایی که اینک در آن کار می‌کند، ندیده است.

او در عین حال توضیح داد که با وجود بحث‌های فراوان در دنیای ورزش درباره هزینه‌های عربستان سعودی برای جذب بازیکنان خارجی، این مبلغ درواقع یک‌چهارم یا یک‌پنجم هزینه‌هایی است که سایر باشگاه‌های لیگ برتر در تابستان امسال خرج کرده‌اند.

هوتون همچنین گفت که سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در عرصه فوتبال، فقط به جذب نام‌های بزرگ و ارائه دستمزدهای بالا محدود نیست، بلکه این روند درباره بهبود کل زیرساخت‌های فوتبال مردان،‌ زنان و جوانان است تا با شکل‌گیری ساختاری همچون یک هرم کامل، ورزش را در این کشور متحول کند.

بیشتر از فوتبال