آتش‌سوزی جنگل‌ها در مرز فرانسه و اسپانیا؛ ده‌ها اسپانیایی خانه‌هایشان را تخلیه کردند 

آتش‌سوزی حدود ۴۳۵ هکتار زمین را سوزاند و گفته می‌شود که حدود ۲۵۰۰ هكتار زمین در معرض خطر آتش است

وزش باد شدید به گسترش آتش در مرز اسپانیا و فرانسه در طول شب کمک کرد-RAYMOND ROIGAFP

مقام‌های آتش‌نشانی در اسپانیا گفتند که روز شنبه ۵ اوت، در تلاش برای مهار آتش‌‌سوزی ۱۳۰ نفر را از پورتبو، واقع در مرز اسپانیا و فرانسه در ساحل مدیترانه تخلیه کردند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آتش‌سوزی حدود ۴۳۵ هکتار زمین را سوزاند و گفته می‌شود که حدود ۲۵۰۰ هكتار زمین در معرض خطر آتش است.

ساعاتی پس از اعلام آتش‌سوزی در جنوب پورتبو، که ایستگاه راه‌آهن آن اسپانیا را به فرانسه متصل می‌کند، صدها نفر از مردم محلی به‌عنوان اقدام احتیاطی چندین روستا را تخلیه کردند و شب را در تفریحگاه‌هایی که در این موقع از تابستان پذیرای گردشگران‌اند، سپری کردند. 

سازمان حفاظت از جنگل‌های کاتالونیا در توییتر اعلام کرد که تحقیقات درباره علت آتش‌سوزی در جریان است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وب‌سایت دولت منطقه‌ای کاتالونیا نیز در بیانیه‌ای نوشت که آتش کماکان فعال است و افزود که اولویت دولت جلوگیری از سرایت آن به تفریحگاه گردشگری مجاور «لیانکا» است. 

خبرگزاری فرانسه نوشت که ۸۰ واحد آتش‌نشانی اسپانیا و ۱۲ ماشین اطفاء حریق فرانسه در عملیات مبارزه با آتش شرکت می‌کنند و داوطلبان صلیب‌ سرخ کاتالان به آنان ملحق شده‌اند. 

منابع خبری می‌گویند که وزش باد شدید به گسترش آتش در طول شب کمک کرد و مانع پرواز هواپیماهای آب‌فشان برای اطفاء شلعه‌های آتش شد.

مقام‌های کاتالونیا در اسپانیا می‌گویند که حدود چهار هزار نفر برق ندارند و تردد ریلی میان پورتبو و فیگرس در ۳۰ کیلومتری به سمت جنوب متوقف شده است. جاده اصلی پورتبو و مرز فرانسه نیز بسته شد.

بر اساس داده‌های سیستم اطلاعات آتش‌سوزی جنگل‌های اروپا در سال گذشته حدود ۵۰۰ مورد آتش‌سوزی بیش از ۳۰۰ هزار هكتار زمین را در اسپانیا سوزاند که بنا بر داده‌های «سامانه اطلاعات آتش‌سوزی جنگل‌های اروپا»  بالاترین رکورد در اروپا به شمار می‌رود.

به گفته این نهاد، تا به امروز حدود ۷۰ هزار هكتار زمین در اثر آتش نابود شده است.

بیشتر از جهان