بازپرس ویژه یک روز پس از پیش‌بینی ترامپ چهار اتهام فدرال علیه نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان مطرح کرد

ترامپ گفته بود که با توجه به حساس‌تر شدن پرونده فساد مالی هانتر بایدن انتظار دارد که اتهام‌های جدیدی علیه‌اش مطرح شود

دونالد ترامپ طرح اتهام‌ها را بازی سیاسی دمکرا‌ت‌ها می‌داند-REUTERS/Carlos Barria

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا روز سه‌شنبه با چهار اتهام فدرال جدید در ارتباط با انتخابات ۲۰۲۰ و شورش کنگره، شامل «توطئه برای فریب دادن ایالات‌متحده»، «توطئه برای ایجاد مانع در فرایند رسمی»، «مانع‌تراشی و تلاش برای ایجاد مانع در روند رسمی» و «توطئه علیه حقوق» مواجه شد.

ترامپ روز دوشنبه پیش‌بینی کرده بود که باتوجه به حساس‌تر شدن پرونده فساد مالی هانتر بایدن، پسر رئیس‌جمهوری آمریکا، اتهام‌های جدیدی علیه او مطرح خواهد شد تا توجه‌ها از ماجرای «دریافت رشوه و ارتباط‌های خارجی خانواده بایدن» پراکنده شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش فاکس‌نیوز، دادگاه فدرال در واشینگتن ترامپ را ساعت چهار بعدازظهر پنجشنبه سوم آگوست احضار کرده است.

اتهام‌های جدید ترامپ در ادامه پرونده‌ای است که جک اسمیت، بازپرس ویژه در ارتباط با شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ در کنگره دنبال می‌کند.

این دومین بار است که رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در جریان این تحقیقات با اتهام‌های فدرال مواجه می‌شود.

این درحالی است که ترامپ اکنون پیشتاز نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است. تازه ترین نظرسنجی‌ها می‌گوید او ۵۴ درصد آرای هم حزبی‌هایش را دارد.

ترامپ اتهام‌های مطرح شده علیه خود را با «انگیزه سیاسی» توصیف می‌کند. او می‌گوید که دمکرات‌ها برای خارج کردن او از گردونه انتخابات ۲۰۲۴ این «بازی سیاسی» را به راه انداخته‌اند.

جک اسمیت در ادعانامه خود گفته است که «دونالد ترامپ، چهل‌‌و‌پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ بازنده شده بود اما می‌خواست در قدرت بماند».

این دومین بار در تاریخ آمریکا است که یک رئیس‌جمهوری سابق با اتهام جنایی فدرال مواجه می‌شود.

اسمیت ادعا می‌کند که «ترامپ برای بیش از دو ماه پس از انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰، درباره نتیجه انتخابات، اظهارات کذب مطرح کرده و خود را برنده واقعی خوانده است». اسمیت می‌گوید به دنبال دادگاهی سریع برای ترامپ است.

ام‌اس‌ان‌بی‌سی می‌گوید پرونده ترامپ به قاضی تانیا چوکان سپرده شده است که باراک اوباما، رئیس جمهوری اسبق آمریکا او را منصوب کرده بود.

سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ در واکنش به این ادعانامه به فاکس گفت: «این چیزی نیست جز فصل جدیدی از فساد در ادامه تلاش خانواده تبهکار بایدن برای تبدیل کردن وزارت دادگستری به سلاح.» او هدف از اینن اقدام را «مداخله در انتخابات ۲۰۲۴» عنوان کرد که «ترامپ بدون تردید پیشتاز آن است».