تداوم تجمع بازنشستگان در چهار شهر ایران

بازنشستگان در شهرهای شوش، اهواز، کرمانشاه، اصفهان و پرستاران در شهر تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند

تجمع اعتراضی بازنشستگان در چهار شهر ایران برگزار شد. در یکی دیگر از یکشنبه‌های اعتراضی که به اعتراض‌های فعالان صنفی و بازنشستگان اختصاص دارد، بازنشستگان در شهرهای شوش، اهواز، کرمانشاه و اصفهان تجمع اعتراضی برگزار کردند. از سوی دیگر، جمعی از پرستاران نیز در شهر تهران برای طرح مطالباتشان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در شوش، بازنشستگان تامین اجتماعی با وجود گرمای ۴۷ درجه، بار دیگر در این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. به گزارش گروه اتحاد بازنشستگان، روز یکشنبه ۸ مرداد، بازنشستگان تامین اجتماعی شوش، کرخه و هفت‌تپه در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و رسیدگی نشدن به خواسته‌هایشان مجددا مقابل سازمان تامین اجتماعی این شهر دست به تجمع و راهپیمایی زدند.

بازنشستگان در شهر شوش با تاکید بر اتحاد‌ میان گروه‌های مختلف بازنشستگان سراسر کشور، شعار «لشکری، کشوری، تامین اجتماعی، اتحاد اتحاد» سر دادند. بازنشستگان در این تجمع اعتراضی همچنین شعارهای «از خوزستان تا گیلان، ننگ بر این مدیران»، «یخچال بازنشسته، خالی‌تر از گذشته»، «فقط کف خیابون به دست می‌آد حقمون»، «رزمندگان دیروز، گرسنگان امروز» و «تا حق خود نگیریم، از پا نمی‌نشینیم» سر دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازنشستگان تامین اجتماعی در شهر اهواز نیز یکشنبه ۸ مرداد، در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و رسیدگی نشدن به خواسته‌هایشان مقابل سازمان تامین اجتماعی این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز با در دست داشتن پلاکاردهایی، ضمن حمایت از فرزانه زیلابی، وکیل بازنشستگان، کارگران، معلمان و همچنین فعالان اجتماعی و مدنی، پرونده‌سازی برای این وکیل را محکوم کردند و خواستار پایان تهدیدهای امنیتی علیه او شدند.

بازنشستگان در کرمانشاه نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی، تجمع اعتراضی برگزار کردند. بازنشستگان کرمانشاهی در این تجمع اعتراضی خواهان ترمیم مستمری و دریافت حقوق بالاتر از خط فقر، برخورداری از خدمات درمانی رایگان، ارتقای خدمات رفاهی و اعاده‌ استقلال سازمان تامین اجتماعی شدند. بازنشستگان اهل کرمانشاه در این تجمع اعتراضی شعارهای «حقوق نصفه‌نیمه، سکوت کنی همینه»، «ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه»، «تورم اسفبار، حاکم شده تو بازار» و «نه مجلس نه دولت، نیستند به فکر ملت» سر دادند.

بازنشستگان فولاد اصفهان هم در این یکشنبه اعتراضی مقابل صندوق بازنشستگی فولاد کشور در شهر اصفهان تجمع اعتراضی برگزار کردند. این بازنشستگان در اعتراض به فقر، محرومیت، فساد، تورم، گرانی و وضعیت اسفبار معیشت پلاکاردهایی را در دست گرفته بودند.

همزمان جمعی از پرستاران بیمارستان امام در تهران نیز تجمع اعتراضی برگزار کردند. این پرستاران در اعتراض به معوقات و نحوه اجرای تعرفه‌گذاری پرستاری تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند که خبرهای تکمیلی در مورد این تجمع تاکنون منتشر نشده است.