با اضافه شدن محرز، مانه و فابینیو؛ منتخب لیگ عربستان سعودی هر تیمی را می‌برد

باشگاه‌های حاضر در لیگ عربستان سعودی در فصل نقل‌وانتقالات امسال از لالیگایی‌ها نیز بیشتر پول خرج کردند

ترکیب منتخبی از ستارگان لیگ حرفه‌ای عربستان - 

ESPN.com

در ادامه فعالیت باشگاه‌های حاضر در لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی برای جذب ستارگان دنیای فوتبال، یک فوتبالیست نامدار دیگر از لیگ برتر انگلستان، راهی شبه‌جزیره شد و روند انتقال دو ستاره دیگر نیز به لیگ سعودی‌ها نهایی شده است.

مدیران تیم فوتبال الاهلی عربستان سعودی، روز ششم مردادماه، خبر دادند که ریاض محرز، وینگر آماده‌ای را که از ارکان اصلی منچسرسیتی برای فتح لیگ قهرمانان در فصل قبل بوده است، با پرداخت ۳۰ میلیون یورو در تیم اول جزیره استخدام کرده‌اند تا یکی از بزرگ‌ترین شکارهای لیگ کشورشان در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی را به نام خود ثبت کنند.

قرارداد محرز ۳۲ ساله با متمول‌های جده چهار‌ساله ثبت شده است. اگرچه میزان دستمزد ستاره مراکشی تاکنون علنی نشده است، اما برخی از خبرنگاران سعودی از پرداخت شگفت‌انگیز ۵۰ میلیون یورو در سال به محرز خبر داده‌اند، تا پس از فیرمینو و ادوار مندی، سومین خرید بزرگ الاهلی در روزهای اخیر لقب بگیرد.

مالکان این تیم همچنین روز گذشته با ماتیاس یایسله، سرمربی سابق باشگاه سالزبورگ اتریش به‌عنوان سرمربی جدید الاهلی، به توافق رسیدند. اگر مذاکرات الاهلی با نیوکاسل برای انتقال آلن سن ماکسیمن، مهاجم تکنیتی این تیم نیز در روزهای آتی به نتیجه برسد، آنگاه او به همراه ریاض محرز و فیرمینو، یک مثلث ترسناک را در خط حمله تشکیل می‌دهند که می‌تواند هر تیمی را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برساند.

از سوی دیگر بنا بر اعلام خبرنگاران مطرح دنیای نقل‌وانتقلات فوتبال، کار انتقال سادیو مانه، ستاره نامدار بایرن مونیخ، به النصر عربستان سعودی تمام شده است و از مهاجم گلزن اسبق لیورپول، به‌زودی در ریاض رونمایی خواهد شد تا زوج قدرتمند این تیم در خط حمله با حضور مانه و رونالدو شکل بگیرد. ستاره سنگالی برای هر سال ۳۰ میلیون یورو از النصر دریافت خواهد کرد و مالکان این تیم ۴۰ میلیون یورو نیز به بایرن مونیخ برای فروش مهاجم خود پرداخت کرده‌اند.

جالب است که بدانیم میزان پرداختی مدیران النصر، فقط برای خرید مانه، از مجموع ارزش پنج تیم برتر لیگ فوتبال ایران در فصل آتی بیشتر است، تا سختی کار سه نماینده ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا برای رقابت با رقبای سعودی بیشتر مشخص شود.

النصری‌ها علاوه بر جذب رونالدو و مانه، تاکنون ستارگان نامدار دیگری مانند مارسلو بروزوویچ، الکس تلس، سکو فوفانا، داوید اوسپینا و تالیسکا را نیز جذب کرده بودند و اکنون در آستانه جذب اریک بایی، مدافع ساحل‌عاجی منچستریونایتد، نیز قرار دارند.

همچنین از باشگاه الاتحاد عربستان سعودی خبر رسیده است که فابینیو، هافبک برزیلی و مطرح لیورپول، تست‌های پزشکی را برای انتقال به این تیم با موفقیت به پایان رسانده است و به زودی انتقالش به الاتحاد نهایی خواهد شد.

اتفاقی که با توجه به حضور فوق‌ستاره‌هایی همچون کریم بنزما، انگولو کانته، مارسلو گروهه، احمد حجازی و ایگور کورونادو در این تیم، جذابیت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی را در فصل آتی چند برابر خواهد کرد و الاتحادی‌ها را به یکی از اصلی‌ترین مدعیان برای کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا و همچنین تکرار قهرمانی خود در لیگ عربستان سعودی تبدیل خواهد کرد.

 البته که مالکان متمول پنج باشگاه الهلال، النصر، الاتحاد، الاهلی و الاتفاق، همچنان برای کشاندن ستاره‌های بیشتری از فوتبال اروپا به باشگاه‌های خود تلاش می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین راستا، روز گذشته اعلام شده بود که جردن هندرسون، کاپیتان آنفیلد، با قراردادی سه‌ساله و ۱۲ میلیون پوندی برای هر سال، به تیم فوتبال الاتفاق عربستان سعودی پیوست تا به حضور ۱۲ ساله‌اش در باشگاه لیورپول پایان دهد.

استیون جرارد، اسطوره فوتبال بریتانیا که هدایت الاتفاق را برعهده دارد، در توییتی درباره این انتقال بزرگ نوشت: «یک رهبر، یک مبارز. ما به حضور او مفتخریم. هندرسون الاتفاقی است.»

هندرسون نیز درپیام خداحافظی خود با باشگاه لیورپول، گفت: «برای من شرح ۱۲ سال گذشته مشکل است، اما خداحافظی از آن هم سخت‌تر است. من همیشه تا مرگ، قرمزپوش باقی می‌مانم و از شما به خاطر همه‌چیز متشکرم و هیچ‌گاه تنهایتان نمی‌گذارم.»

اکنون میزان هزینه‌کرد باشگاه‌های سعودی در فصل جاری نقل‌وانتقالات تابستانی و مقایسه آن با سایر لیگ‌های معتبر جهانی، نشان می‌دهد که سعودی‌ها در رتبه چهارم جهانی قرار دارند و حتی از باشگاه‌های حاضر در لالیگا که بارسلونا و رئال مادرید نیز در آن حضور دارند، بیشتر پول خرج کرده‌اند.

اگر در روزهای آینده انتقال ستارگان دیگری همچون مارکو وراتی، هافبک مطرح تیم ملی ایتالیا و پاری‌سن‌ژرمن به الهلال هم رقم بخورد، آن‌وقت لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی جزو سه لیگ پرهزینه جهان خواهد شد.

مدیران ورزش عربستان سعودی با اختصاص بودجه‌ای ۲۰ میلیارد یورویی و برنامه‌ریزی دقیقی که برای آینده فوتبال این کشور انجام داده‌اند، تصمیم دارند به‌زودی لیگ برتر فوتبال این کشور را به فهرست پنج لیگ قدرتمند و باکیفیت دنیا تبدیل کنند.

کریستیانو رونالدو در اوایل تابستان امسال درباره آینده فوتبال عربستان سعودی گفته بود: «چه بازیکنان و نام‌های بزرگ و چه بازیکنان جوان یا مسن‌تر، در صورت ورود به لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی با استقبال و امکانات فوق‌العاده مواجه خواهند شد. این لیگ خیلی خوب است، اما فکر می‌کنم هنوز فرصت‌های بسیاری برای پیشرفت وجود دارد. لیگ عربستان سعودی رقابتی است، تیم‌های بسیار خوبی داریم، بازیکنان عربی بسیار خوبی داریم و به نظرم اگر کاری که در ذهن دارند را برای پنج سال آینده در اینجا انجام دهند، فکر می‌کنم که لیگ عربستان سعودی می‌تواند جزو پنج لیگ برتر دنیا قرار بگیرد.»

اکنون اگر قرار باشد منتخبی از لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی با منتخب لیگ‌های برتر جهان مسابقه دهد، حدس‌زدن برنده این بازی به هیچ عنوان کار آسانی نیست، زیرا حضور فوق‌ستاره‌هایی همچون رونالدو، بنزما، فرمینو، محرز، مالکوم، مانه، میلینکوویچ ساویچ، نوس، کانته، هندرسون، فابینیو، کونان، دنیر، کولیبالی، تلس و مندی، می‌تواند تضمین‌کننده برد و موفقیت باشد.

بیشتر از فوتبال